Ankomst, Brisbane och fina vinterdagar

Strandpromenaden vid Golden beach
 
Så var jag då äntligen här och äntligen inne på internet så jag kan skriva, det är än så länge helt fantastiskt, Gud så himla fint och vilka fina platser jag har upptäckt än så länge! 
Flyget hit gik väldigt bra, tog cirka 31 timmar totalt och med mellanlandningar i Berlin, Abu Fhabi och Singapore så kunde jag äntligen kliva igenom tullen utan problem och kliva ut från flygplatsen med vetskapen att det här ska bli mitt så kallade hem i minst 8 månader, behöver jag säga att den känslan inte gick av för hackor! 
Mamma, bara till dig så klarade jag mig igenom tullen med ditt hembakta knäckebröd i väskan, puuuh, det jag har mest orolig för. Glöggen med, hahaha! 
Vi hyrde oss en bil och har de totala 48 timmarna som vi har varit här hälsat på Bens farfar, hans 3 helt fantastisk mysiga brorsbarn, hans vänner båda kvällarna och nu ska vi snart bege oss till Noosa, och nationalparken med koalor och fina stränder som finns där. Badade igår i havet och har hittills mött härliga människor, nyfikenhet för att jag är från ett sånt kallt land och ätit grymt god fisk. Ikväll ska vi ut och campa på en liten ö ute i havet och fiska hela kvällen/eftermiddagen. Kommer bli otroligt roligt!
 
Imorgon åker vi in till Brisbane för en sunday session, man går tydligen ut på söndagar här i krokarna och det är den största dagen för utgång! Ska möta upp hela grabbgänget som var hos mig på midsommar, Casey, Dave och kanske Kieran och även Ida :) kommer bli kalaskul!
 
Nu ska jag bege mig ut vidare, köra på fel sida av vägen, fel sida bilen och behöva tänka omvänt, allt byter ju plats, haha! Vindrutetorkarna åker på varje gång istället för blinkers kan jag säga, haha! Men kul är det! Ha det toppen! 
 
Golden beach i Caloundra 

Kommentarer
Postat av: Antonella

Guuud vad underbart!! <3

Svar: Det är heeeelt fantastiskt ;)
Wictoria Richardson

2013-08-17 @ 09:42:20
Postat av: Jessica

Ååååh vad härligt du verkar ha det!!! Jag längtar så in i helvete tills jag är där!!
Ska bli skönt att få krama om dig min fina vän! ❤

Svar: Det här är helt fantastiskt! Har svårt att tro att det är sant! Längtar tills du är här :)
Wictoria Richardson

2013-08-17 @ 21:55:10
URL: http://Lifeofmissj.blogg.se
Postat av: Mamma

Låter helt underbart för dig. Tänk dig för I trafiken bara. Lova det. Kramar från oss.

2013-08-20 @ 20:13:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0