Farvälmiddag

I Torsdags hade vi även en sista natten med gänget. Traditionell Nepalesisk middag med Dhaal Baat och traditionell dans och en mycket härlig stämning. Sån himla härlig kväll!

Dhaal Baat

Dans

Så himla kul har vi

Ben och Jag

Vi fick prova att dansa

Världens bästa grupp

Några dagar i Kathmandu

Vi har haft fina härliga dagar här i Kathmandu sen vi kom tillbaka. Jag, Jess och Bethany hade en mycket härlig shoppingdag med kaffe, indiskt till lunch och en lång härlig dag med mycket bra kap.

Bröllop i stan

Shopping shopping

Bethany

Jag och Jess försöker gå på toa men det går inte så bra...

Indiskt till lunch

Härlig shoppingdag

Manana Manana

Ungefär så avkopplad känner jag mig nu med det tunga på senhöst resan avklarat. Sömn, god mat för att äta upp förlorade kilon och lyx som lakan, en dusch och kaffe känns riktigt härligt. 12 dagar utan att tvätta håret gick dock förvånansvärt bra och den harmonin och lugnet jag fann i bergen var magiskt, så himla härligt.

Sista dagen i Himalayas

Under 3 dagar tog vi oss de cirka 70 kilometerna tillbaka till Lukla igen, mer nerför än uppför nu och en skön känsla att vara färdiga med äventyret, en grym känsla hela vägen att vi gjorde det!

Nu ligger jag i sängen på hotellet, klockan är 06.25 och jag och Jess ska ihop med Bethany idag iväg på en shoppingrunda i Nepal. Först på manikyr/pedikyr sedan till ett shoppingcenter i Kathmandu! Grabbarna ska spela Cricket med lokalbefolkningen och ikväll har vi en hejdå middag med traditionell Nepalesisk dans, musik och mat. Sista natten med gänget helt enkelt.

Jag ska strax iväg och köpa mig en kaffe men först lägger jag ut lite bilder på de sista dagarnas vandring "hemåt"

Så fraktar de varor i bergen, helt galet tungt och så stora lass de bär!

Sista chansen för oss att se Everest

Sista byn innan Lukla där vi tog oss en välförtjänt drink för att fira

Vår grymma Trek-ledare Dan

En till flygning med en galet kort startbana

Minsta flygplanet

Gårdagens middag

Paul igår på middagen

En resa jag inte kan beskriva med ord

Jag och Beth

Jag kan inte beskriva det med ord

Ben är trött

Gruppfoto, vårt grymma team

Ben är mitt uppe i fotograferandet

Sånt fint litet hus

Berg, alla dessa berg

Så himla magnifikt

Jag och fina Jess

Vi firar med ett glas champagne ikväll

Vilken resa, vilka fantastiska berg vi sett, människor vi mött och vad vi upplevt, det har varit ett sånt fantastiskt äventyr, tufft men åååh så fantastiskt. Här står jag nu, så nöjd över hela grejen, ungefär 220 kilometer vandrade med ryggsäck på, kämpat, slitit och klättrar upp till 5555 meters över havet, stått på toppen av Kalapatar i -20 grader 06.29 på morgonen och sett soluppgången, sovit i minusgrader, tappat matlusten, gått ner i vikt, känt mig tröttare än någonsin förut men den här resan, åååh jag kan inte beskriva känslan, fy satan vad nöjd jag är över min insats i Nepal.

Kalapatar 5555 M.Ö.H

04.00 slog jag upp ögonen denna söndagen, 23:e november 2014. Idag var dagen då jag skulle bestiga mitt första berg, Kalapatar på 5555 meters höjd över havet. En stigning på 460 meter, cirka 2,5km i -20 klockan 04.30 var vad som gällde. Och som vi kämpade, i kylan. Vattnet frös, mobilen la av, fingrarna var som isbitar och tårna kändes som de gick av. 06.29 kunde jag dock äntligen med mycket ansträngda lungor, trötta ben och en så kall kropp sätta mig på toppen. Vilken otrolig upplevelse, kall men åååh så fantastiskt att se solen gå upp över Mount Everest, detta magnifika berg och alla andra toppar runt omkring, med en sån magisk känsla att sitta på toppen av ett berg på den höjden, så himla fantastisk känsla.
07.55 var vi tillbaka nere i byn, aldrig någonsin har jag kämpat mig igenom någonting som jag gjorde den här morgonen. Aldrig någonsin har jag känt mig så sliten, min kropp så öm, mina ben så trötta. Jag har nog varit i mitt tröttaste jag någonsin efter de 2 senaste dagarna, Mount Everest Base Camp och Kalapatar har fullständigt sugit musten ur mig, men jag gjorde det, ihop med Ben kämpade vi oss igenom det och nu står vi här trötta men nöjda efter vår morgon.

På toppen

Mount Everest

Godmorgon världen!

Mount Everest Base Camp

Morgonen med stort D var här, dagen då vi tog oss först till Gorakshae, en vandring på exakt 3 timmar med en start från Labuche 07.20. Efter en tidig lunch/brunch tog vi oss 11.30 mot Everest Base Camp, vårt stora mål på vår trek i Himalayas. 5364 meter över havet och det tog oss 2 timmar och 30 minuter att nå vårt mål. Mycket upp och ner, över mängder av sten, is och rullgrus så kunde vi äntligen jubla tillsammans för som vi tillsammans kämpat och puschat varandra för att nå vårt mål. Med lite dåliga magar för vissa, huvudvärk, dålig aptit, en bröstinflammation och kalla tår och fingrar för andra så var vi äntligen där.
Foton, jubel, gråt för vissa så var det en sån grym känsla att stå där, där alla som bestiger Everest börjar sin resa upp till denna vackra bergstopp.
Med också en jäkla massa anamma så tog vi oss även tillbaka till Gorakshae, en tuff tuff vandring för nu känns det i kroppen, den är trött, en liten backe känns som ett maraton, andningen är tung och bröstet känns väldigt arbetat. Man blir andfådd av att bara dricka vatten eller att gå på plan mark. Väl framme så satt en kopp varm choklad gott och en proteinbar fint. Lite soppa och en äggmacka var allt jag kunde få ner till middag då aptiten inte alls är stor här.

Vi hoppar i säng nu, 19.03 för att imorgon bestiga Kalapatar, vår toppdestination som vissa hoppar då det är en lång, tung stigning upp på 450 meter och vi startar 04.20 imorgonbitti för att se soluppgången över Everest, se Base Camp och alla bergstoppar. En kall men åååh så åtråvärd dag, en sista tuff stigning, en sista rejäl kraftansträngning, sen så, Verkligen en tuff start på vår sista långa dag då vi även ska ta oss tillbaka neråt så imorgon väntar 9 timmar av vandring totalt och en platå på morgonen för att ta oss upp till Kalapatar, på 5555 meters höjd!

Hur grymt är det inte? Hur stolt är jag inte?!?!

Road to Dingboche

6 timmar och 47 minuter tog det att gå från Tingboche till Dingboche. En seg vandring men med en god lunch så kom vi fram!

Morgon och -6 grader

Bönerunor

Löpare som gör 100km på 15 dagar upp till 6000 meter och tillbaka

Branta backar

Bergsmålningar

Sån söt liten tjej vid lunch

Hund som följde med oss till 2 byar

Glada i bergen

Gruppbild

Bageri på vägen där vi köpte en sjukt god äppelpaj

Sverige är representerat i Himalayas

Glatt gäng

Tingboche

Vi startade tidigt på morgonen och efter mycket härliga 7,5 timmar så nådde vi Tingboche, ett litet samhälle på 3950 meters höjd!
Små söta barn på vägen och Graham

Jag gav dem choklad

Sån fantastiskt utsikt överallt

Här går vi

Fina Ben

Mer vackra vyer

En sopstation på vägen

Yak transporterar varor och tillbehörigheter upp till alla byarna i Himalayas

Så gör även människor, de får ungefär 5kr per kg de bär och om de bär över 100 kg får de mer, helt otroligt!

Små Yakkalvar

Floden igen

Molnen kommer in runt 14.00

Tempel i bergen, världens högsta

Vårt boende för natten

Off we go

Nu lämnar vi Namche Bazar för att gå 6-7 timmar mot Tengboche Monastry på 3860 meters höjd.

Har laddat med bröd från bageriet, så blev äggmackor och en Masalaomelett till frukost och en kaffe från bageriet. Igår köpte vi ost från Yak i en liten shop, massa smak i den osten och otroligt god.

Glada och redo ska vi strax bege oss, Hej och hå!

Vy över Namche Bazar

En fin bild av Namche Bazar

En fantastisk flygning

Vår landningsbana i Lukla, hade du velat landa på den?

Jag & Jess

2 mycket glada tjejer i Himalayas bergskedja, vi har så fantastiskt kul ihop! Verkligen en fin vän :)

En dag att acklimatisera oss på

Så idag vaknade vi upp utvilade och med ingen huvudvärk, 05.27 slog jag upp ögonen och eftersom jag somnade 19.00 igår så var jag ordentligt utvilad!

Idag hade vi en dag att vara omkring i Namche Bazar för att acklimatisera oss på innan vi beger oss mot högre höjder. Idag hade vi målet inställt på Mount Everest Hill View Hotel och Sherpamuseumet. Vår vandring idag tog oss 500 meter uppåt och tog 5,5 timmar fram och tillbaka. Tuff vandring med mycket uppåt och på toppen såg vi Everest och värmde oss med varm choklad och kakor, nötter och en rawbar.

Utsikt från vårt rum 06.12

Vår guide Milan och vårt nuvarande guesthouse ägare

På väg uppåt med gruppen

Ben och hans pappa Garry

Otrolig utsikt

Här är vi vid Sherpamuseumet

Woohooo, här pekar jag på Mount Everest, så himla magiskt!

Tenzang Norgay, den första sherpan som besteg Everest 1953 med Sir Edmond Hillary.

Liten tjej i museumet

Nepalsnationalblomma

Kort från museumet

Militären transporterar pengar från Namche Bazar

Efter sherpamuseumet besökte vi en skola och vi gick in till förstaklassarna för att dela ut pennor.

Så fina barn

Ett till litet barn i ett guesthouse

Jag och Jess

Jag sittande på en litet bergstopp

Graham, Ben och Garry

Titta vad vi fann i bergen

Hus i bergen

Ben mitt upp i fotograferandet

Kor ute på bete

Så fint

En kvinna letar sten till muren hon bygger runt sitt hus

Så fantastiskt fint, kan inte sluta att imponeras av hur vackert det är här, och vi har inte ens gjort 3 dagar, magiskt!

Phadking to Namche

Efter havregrynsgröt i magen så började vi vår vandring vid 07.40 och begav oss mot vår destination Namche. En kall men mycket god sömn gav mig massa energi och jag kände mig pigg som en lärka. Första etappen innan lunch skulle vara ganska okej, inte för mycket steg och uppför, efter lunch väntade vår 1140 meters stigning.

Vi följde den vackra floden längs med vägen.

Vi korsade totalt 5 stycken broar över floden, alla olika långa och på olika höjd.

Ett guest house längs med vägen

Små söta barn som jag gav små karameller till. Hade köpt 40 för att ge barnen och de blev så glada alla barn för att få en bit. De tackade så snällt.ä, hoppade och sa Namaste, Namaste. Så himla fina.

Vattenfall

Jag, Ben, Matt & Jess

Sån otrolig utsikt

Stor del av vägen vi gick på såg ut sådär.

Litet hus

En vacker höna på vägen

Tuppen

Ett bostadshus längs med vägen

Här går vi neråt, känns inte bra att gå neråt för man vet ju att desto mer får vi gå uppför snart, haha.

Matt

Ytterligare små hus

Med små böneflaggor

Så vackert

Husen är verkligen fina här, om du tänker på att allt är uppe i bergen och gjorda för hand och allt material transporterade upp med hjälp av åsnor och kor. Otroligt.

Ben på en av broarna

Kor som transporterar livsmedel

Vår lunchplats där vi fick riktigt god mat, curry med tibetanskt bröd och vitlökssoppa mättade min mage

Där ser man 2 hängbroar, den gamla låga som inte används längre och den nya, högre som används idag.

Bergen är så vackra

Innan vi ska gå över den längsta och högsta hängbron, 200 meter över floden och 250 meter lång.

Ben på bron med kameran i högsta hugg, han är verkligen fantastisk med sin kamera, kan knappt bärga mig tills jag kan lägga upp korten från kameran och visa er. Han är verkligen så skicklig med inställningar, ljus och har hittills fångat de mest otroliga bilder.

Tur att jag inte är höjdrädd

Otroligt att gå över bron, Paul och Heat har båda höjdskräck så de gick över snabbt kan jag lova.

Liten by längs med vägen

Vi kan nu se Namche

Största byn Namche i Himalayas

Namche

Porten in till Namche

Kort från byn där de har en skylt att de serverar starbucks kaffe.

Mängder av butiker, restauranger, bed & breakfast, barer och bagerier.

Äntligen framme. 9 timmar och 2 minuter senare kunde vi äntligen sitta ner igen i vårt gästhus.

Beth och Paul, som antagligen har fått en lunginflammation eller liknande så han har fått antibiotika och är beordrad vila. Otroligt att han tog sig upp för sträckan vi besteg idag.

Vi ska stanna här i Namche 2 nätter nu för att acklimatisera oss för höga höjder. Jag hade en lätt huvudvärk igår när vi kom fram men nu med 2 alvedon och 10 timmars sömn mår jag toppen. Efter middagen igår då jag åt tibetanskt bröd och grönsakssoppa så somnade jag, 18.40 kröp jag in i sängen med 2 täcken och sov tills 05.27, det kallar jag återhämtningssömn.

Godmorgon säger jag med min scarf och tröja i cashmere jag köpte i Kathmandu. Så mjuk och mysig!

Namaste Tea Lodge

Jag och Ben sitter nu i vår mysiga lilla stuga och pratar, spejar kort och har ätit en god middag.

Jag och Ben åt vegetarisk soppa med tibetanskt bröd som var så gott och soppan smakade precis som ängamatssoppa, smaklökarna jublade, mmm mm mmm!

Så god middag.

Imorgon väntar en lång och tuff vandring på 6 timmar. 3 timmar med mer enkel vandring som idag sedan väntar ungefär 3 timmar av vår tuffaste etapp. Lång och tuff stigning uppåt och vi ska ta oss från 2600 meter till 4300 meters höjd. 11-12 kilometer väntar och mycket steg, stenar och platåer att nå. Så imorgon gäller det att ha energi!

Nu ska vi packa och hoppa i säng tidigt, frukost får vi 07.00 och sedan bär det av, hej och hå!

Floden Dudhkoshi - Mjölkfloden

Bens magiska kort på floden som han tog tidigare. Han är så duktig med kameran och har äntligen fått till så grymma inställningar. Så vackert!

Lukla till Phakding

Imorse vaknade vi vid 04.20, jag tog en sista dusch, tvättade håret och vid 05.00 var vi påväg till flygplatsen för att ta ett litet litet flygplan till Lukla.

Skulle du åkt i det flygplanet pappa?

Sån fantastisk flygning med hela Himalayas bergskedja att se från fönstret. Men...

Lukla har en otroligt kort landbana som går rätt in i berget, haha. Så himla galen landning, men otroligt grym upplevelse.

Vi möttes av en magisk utsikt

Vi började vår vandring här och skulle ta oss 7 kilometer till Phakding. Så otroligt vackra vyer!

Små söta barn som ville ha choklad längs med vägen.

Jag och Beth och de lilla barnet

Mulor som transporterar mat och vatten, olja och gas upp till de små byarna längs med vägen upp.

En liten häst längs med vägen

Ytterligare en häst som får ett äpple av mig på vägen!

Så himla fint, en makalöst vacker natur, påminner om Svensk klar vacker höst, så himla fint.

Grönsaksodlingar i bergen

Flod som rinner längs med där vi är, så vacker men iskall!

Vi går över hängbroar för att korsa floden.

Jag och Beth

Phakding, där vi bor över natten. 2600 meter över havet och små söta rum.

Äntligen framme med Dal Bath till lunch, ris med linser och grönsakscurry.

Otroligt vacker dag och en fantastisk mjukstart på vår vandring uppåt.

En dag runt omkring Kathmandu

Igår var vi ute hela dagen på en sightseeingtur. Vi var på marknader, tempel, böneplatser, såg gallerior, konst,  en hinduistisk begravning vid den heliga floden Ghandi från Indien, åt god lunch, fick möta lokalbefolkningen, se barn och fantastiska platser, kika in bilderna själva!

Galleria

Små söta skolbarn

Tillverkning av färg

Smycken och souvenirer

Floden Ghandi, den heliga floden som idag används för begravning då kroppen bränns i den heliga floden

Vy över Kathmandu

Bönemän utanför templen

Sånt himla fantastiskt land, så otroligt mycket upplevelser och så vänliga människor, tyvärr mycket, mycket fattigdom.

Shopping och lunch i Thamel, Kathmandu

Vi har precis haft en morgon då vi har gått omkring i staden och shoppat, så himla mycket grymt bra shopping här och otroligt billigt. Vi laddade batterierna med buffalokött, currys, Rotti, linsomelett och mo mo's, så god mat. Varje tallrik ni ser kostar ungefär 10 kr, otrolig smakupplevelse och härligt starkt. Mums.

Ligger och vilar oss lite nu och ska strax bege oss till ett spa, massage väntar, ska unna mig minst 90 minuter. YEAAAY!

Kathmandu, Nepal

Flygresan med Malaysain Airlines gick bra, flög in över ett så fantastiskt land. Bergskedjan Himalayas bredde ut sig så vackert framför oss och jag har redan sett Mount Everest, sån himla mäktig upplevelse.

Mäktigt va?

Så himla kul på vårt ankomst visa kort vi fyllde i så står det kön: man, kvinna, annan? Vi fattade ingenting, hahaha!

Mötte upp Danny, vår guide på flygplatsen och fick fina blomsterband av vår chaufför.

Väl framme på hotellet mötte vi Jess & Matt och spenderade dagen med en middag, curry och naanbröd. Shoppade byxor med för vår stigning uppåt och under kvällen hamnade vi på en härlig takbar och satt under bar stjärnhimmel länge och frös. Haha! Blir verkligen kallt här så det fick vi lära oss, frös som tusan när vi gick hem. Tog vägen om ett bageri och åt en sån otroligt god kycklingwrap gjord av Rotti och med massa curry, mums!

Kuala Lumpur

Sitter med dn kopp kaffe till frukost efter en skön natt på hotellet här i Kuala Lumpur. Landade smidigt igår kväll 22.00 och tog en taxi hit och kröp till kojs. Sovit gott men hade lite huvudvärk när jag la mig, såg filmen Förr eller senare exploderar jag och grät som jag vet inte vad på flyget, många tankar och funderingar som snurrade igång. Bra flygning med Malaysain Airlines dock, bra mat och service!

Vårt fina hotell

Äggröra och kaffe ligger i magen och nu ska vi strax ta taxi till flygplatsen igen, mot Kathmandu!

Off we go

I Karratha
Wooohooo! Så taggade, nu flyger vi mot Kuala Lumpur!

En öl på flygplatsen ihop med Nachos, sååååån himla skön känsla, resfeber! Yeaay!

En bild säger mer än 1000 ord

Du & Jag, tillsammans för alltid!

Tycker så mycket om honom, kan inte ens beskriva hur mycket, vi har det så fint ihop, så himla bra.

Nu har vi en paus i Perth. Flesta flyget avklarat och om 2 timmar flyger vi till Kuala Lumpur. Har haft 5 timmar att slå ihjäl här så vi avnjöt nachos, bläckfisk och varsin öl för att fira in vår semester. Sån härlig känsla, woohooo!

Glad tjej!

Ska fortsätta smutta på mitt kaffe, sedan läsa lite bloggar innan vi ska checka in, så himla taggad.

Sista 10,7 km av löpning

Imorse vaknade jag 04.58, klarvaken, vad gör man då, jo en sista lång löprunda får bli pricken över i:et för vår resa. Whooop whooop. Längesedan jag var i sån bra form, min kropp är stark och frisk och jag är så redo för Everest!
Soluppgång

En sista gång i mördarbackarna

YEAAAY! Sprang förbi gymet också och vägde mig, ska bli intressant att se vad 3 veckor i Nepal gör med vikten. Har hört att det är tuffare för kroppen på höga höjder så ämnesomsättningen stiger. Har packat ner snacks och nötter och mitt mål är att dricka 5L vatten om dagen under vår bestigning upp till Base Camp.

Hemma gjorde jag en omelett till Ben med resterna i kylskåpet, salami, chilli, sparris och fetaost. Med mangosmoothie till. Jag åt mumsig yoghurt med banan, blåbär och färsk mango, woohooo! Svenskt kaffe och vi är så redo, Nu är det dags!

Sista jobbtimmen innan semester

Står på jobbet nu och väntar på att min sista färg ska bli klar, sedan är det semester som väntar. Tror att det försöker förmedla något åt mig för när jag står här ensam i receptionen på jobbet så går en kille omkring och juldekorerar, hallå, snacka om lycka att se det!!

Ska fundera ikväll på mumsiga saker mamma kan skicka i ett julpaket hit, tomteskum och vörtbrödmix är givet, pepparkakor vore med gott, helst degen och rödbetssallad, hahaha!
Ska baka lussekatter när jag kommer tillbaka och försöka mig på pepparkakor. Ska nog lyckas med det där bra receptet vi har med de små, små pepparkakorna vi alltid gör! Mums! Ska se om jag kan baka det och få med över till Bens familj vid jul så de kan smaka när vi kommer vid jul, hade ju blossa glögg förra året jag bjöd på. I år har jag Ikea glögg, inte lika bra, men det får duga!
Nu ska jag jobba vidare sista timman, sedan hem och packa iordning, woohooo!
Det där ska ner i 2 väskor, nu gäller det, semesterläge om 59 minuter, YEAAAY!

Pappa min pappa

Till pappa på fars dag! Mängder med grattis på din alldeles egna dag! Önskar jag kunde krama om dig på riktigt!

Packning på gång

2 dagar till avgång, inte ens det ju så min lediga söndag går åt till att packa, fixa och trixa hemma.
Packlista är skriven, tvättmaskinen går varm och jag packar nötter, proteinbarer, våtservetter och vattenreningstabletter.
Kommer bli en sån fantastisk resa, 20 dagar i Nepal varav 13 dagar i Himalayas med Mount Everest så ståtligt bredvid oss. 72 km ska vi vandra framåt, 5545 meter ska vi klättra uppåt och vi reser från 42grader till -11 grader så snacka om att vakna till liv.
2 morgnar till av hårdträning, kylskåpet börjar eka tomt och vi har allt fixat, inhandlat, ordnat. Mediciner köpta, skoskavsplåster är packat, krämer köpta och energin är på topp, sån fantastiskt semester som väntar!

Lördagsmorgon

Min mumsiga fisklåda jag gjorde i torsdags med chilli, tomat, lök och aboriginröra, så god.

Har de senaste dagarna jobbat, tränat och fixat det sista inför resan till Nepal på tisdag. Äter upp det sista i kylskåpet, fixar, tvättar och trixar.
Gjorde den sista lååånga, tunga och jobbiga löprundan imorse  med alla backarna inför resan, 3 dagar till med tung träning, sedan ska jag vara på topp inför resan, kan knappt bärga mig. Givetvis fick jag ett skavsår igår från mina vandringskängor igår då jag använde nya strumpor, så jobbigt, hoppas det kommer läka tills på torsdag.
Jobbar 9-17.00 idag, så fullbokad under mina sista dagar nu, så kul.

Min mumsiga yoghurtfrukost med blåbär och nötter, drömgott!

Ska laga panerad fisk ikväll, äta ost och skriva packlista, och kika till Yolandas hundar. Har hennes bil då jag vaktar hennes hundar till på måndag, myspys! Nu ska jag till jobbet!

Hårförändring

Har fixat och tänkt ett bra tag och sedan februari endast gjort enstaka slingor men nu blev det dags för en förändring. Chan och Yolanda fixade mitt hår så fint idag så, hade en riktigt härlig ledig dag efter lång morgonpromenad och ett monsterpass med Bodypump där jag kunde öka vikterna igen en aning, woohooo!

Före

Under tiden

Efter!!

Vad tycker ni? Blond, fin naturligt hår och en fin Balayageeffekt på det hela! Jag älskar det, hejdå superblonda hår!!

Fisk på en tisdag

Dålig bild men alla Bens fiskar från hans dag ute på havet igår. 17 stycken fick han med hem så nu är hela frysen väl fylld med massa god fisk, mums!

På kvällen lagade jag detta mumsiga med gratinerad svamp, panerad Trout och palsternackspure, så himla gott med så färskt det kan bli!

Melbourne cup

Idag är det fullt upp med Melbourne cup, världens största galopprace med 3 miljoner dollar till vinnande hästen. Fullt upp med håraccesoarer, klänningar, högklackat, champagne och hela landet står still 12.00 då det stora racet är igång.

Wickham

När vi vaknade i morse på stranden var solen redan varm 06.30 så vid 07.30 tog jag ett dopp i havet. Sedan packade vi ihop och så körde vi runt till olika stranden, fiskade från hamnen och vi körde sedan till Wickham, hade hört att de gjorde otroligt bra fish n chips där så för andra gången i mitt liv åt jag det, volontärer gör det på söndagar på Wickhams Yacht club, så var en härlig stämning där vid havet. Gott var det med minsann.

Så mysigt och otroligt härlig dag. Efteråt åkte vi vidare till olika stränder och sedan tog vi bilen och körde omkring längs med stränderna på olika bushvägar, så kul med riktig outback och fyrdjulsdrift, woohooo!

Point Samson

Igår när jag slutade jobbet vid 17.00 så kom Ben och plockade upp mig med bilen och tillsammans styrde vi vår pärla till Point Samdon, en liten ort 45 minuter från Karratha. Vi hade vår swag med och vi hade hört att puben gjorde god mat så vi spenderade kvällen död med mat, vin, öl och så spelade vi biljard och hade det trevligt tills vi tog vår swag och sov på stranden under en vacker stjärnhimmel.

Utsikten från Tavernan

Vi startade kvällen med ostron och Bloody Mary ostron shots, mmm mm mmm!