En dag att acklimatisera oss på

Så idag vaknade vi upp utvilade och med ingen huvudvärk, 05.27 slog jag upp ögonen och eftersom jag somnade 19.00 igår så var jag ordentligt utvilad! 

Idag hade vi en dag att vara omkring i Namche Bazar för att acklimatisera oss på innan vi beger oss mot högre höjder. Idag hade vi målet inställt på Mount Everest Hill View Hotel och Sherpamuseumet. Vår vandring idag tog oss 500 meter uppåt och tog 5,5 timmar fram och tillbaka. Tuff vandring med mycket uppåt och på toppen såg vi Everest och värmde oss med varm choklad och kakor, nötter och en rawbar. 

Utsikt från vårt rum 06.12

Vår guide Milan och vårt nuvarande guesthouse ägare 

På väg uppåt med gruppen 



Ben och hans pappa Garry

Otrolig utsikt 

Här är vi vid Sherpamuseumet 



Woohooo, här pekar jag på Mount Everest, så himla magiskt! 

Tenzang Norgay, den första sherpan som besteg Everest 1953 med Sir Edmond Hillary. 

Liten tjej i museumet

Nepalsnationalblomma

Kort från museumet 



Militären transporterar pengar från Namche Bazar 

Efter sherpamuseumet besökte vi en skola och vi gick in till förstaklassarna för att dela ut pennor. 






Så fina barn 

Ett till litet barn i ett guesthouse



Jag och Jess 



Jag sittande på en litet bergstopp



Graham, Ben och Garry 

Titta vad vi fann i bergen 



Hus i bergen 

Ben mitt upp i fotograferandet 

Kor ute på bete 

Så fint 

En kvinna letar sten till muren hon bygger runt sitt hus 

Så fantastiskt fint, kan inte sluta att imponeras av hur vackert det är här, och vi har inte ens gjort 3 dagar, magiskt! 
 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0