Jag vet inte vart jag ska ta vägen

För igår skickade min underbara och fina mamma ett kort till mig. Ett kort som gjorde att jag tappade andan och blev sådär galet varm i hela kroppen, för på kortet så ser jag en sprudlande glad liten tjej, med krulligt, busigt hår, barfota fötter och glada ögon. Jag ser en äldre åååh så fin herre med sån värme i blicken som bara han kan ha, samma välkända ansikte. Och på kortet ser jag även en kvinna, en sån otroligt vacker kvinna som utan tvekan är min största förebild i livet, som alltid står med öppna välkomnande armar och funnits där som en klippa för mig hela livet, utan ett ont ord, utan ett bråk, utan en enda diskussion, en kvinna som utstrålar tillit, styrka och omtanke, min underbart otroligt fina mamma. Det är som att orden inte räcker till hur man kan värdera en människa så högt, älskade fina mamma.
Kortet var nog bland det vackraste jag har sett i år och kommer skänka mig mycket värme och glädje när hemlängtan slår till, saknaden blir stor och jag önskar jag kunde sätta mig i bilen och vara hemma på 20 minuter som innan, hem till mamma, hem till tryggheten i dig!

Världens finaste familj har jag verkligen!

Min lille Ernst

Så var det en ledig dag och jag sitter och njuter av TV4 play och Ernst. Han är ju så fantastiskt bra så sitter och njuter av att se han fixa till Esters gård, det får mig att drömma om ett egen hus, med trädgård, ett stort kök, fint och ombonat, åååh ja, dröm verkligen.

Ätit avokadomackor med bönor till middag och blev inringd till jobbet med, så bra, så jag får lite mer pengar, det tackar vi gudarna för, Yeaay!
Nu tillbaka till Ernst!

Tisdag igen

Sån härlig ledig dag idag. Njuter av min "helg" eftersom jag jobbade helgen och vaknade utan alarm idag 07.00. En morgonpromenad satt fint innan jag tog ut mig till fullo på GRIT och body combat, sån himla bra och kul träning.

Frukost fick jag med sedan i mig, har snöat in mig på gott rostat bröd med avokado, äggvita och bönor i tomatsås, ungefär det som jag lever på just nu, och kycklingfilé. Sån kul mat jag äter va, men gott det är det, haha.

Igårkväll så var jag på bodypump och sprang även 4 kilometer på bandet med intervaller på slutet. Är tillbaka på 16km/h på mina intervaller, vilket känns så skönt, ett bevis på att gymet och träningen går i rätt riktning, även body pumpen är jag starkare än någonsin förut och på gymet så lyfter jag mer än aldrig förr, hurra för bönor i tomatsås och kyckligfilé säger jag! Yeaay!
Har sökt lite jobb i Karratha idag, ska leta flyg till Kathmandu snart och se på en film tror jag, bra plan för resten av tisdagen!

Sötaste lilla Wilma från vårt senaste Skype samtal :)

Ett av mina favoritställen där vi bor, kaffeshop med så gott kaffe, mums!
Gymet

Splendour in the Grass

Så var helgen avklarad, en sån himla kul helg. Jag är så tacksam till Geeti och Paul att jag fick möjlighet att jobbande dem över helgen. Även om helgen har varit lång, tuff och stressig har den samtidigt varit vacker, härlig på alla sätt med sån bra musik och så bra människor. Jobbet i sig har inneburit konstant kö i kassan, stressade situationer och ibland lite smått kaos men hela tiden en sån bra stämning i köket, Paul jag jobbade för var en sån bra chef och alla jag jobbade med härliga. Så tacksam att jag fick jobba med dem!

Lägger upp ett bildregn av helgen:
Mitt tält

Bar i ladan

Festivalentre

Fina Angus & Julia Stone, mina favoriter på festivalen

Åååh så bra dem var!

Ännu en bar i området med härliga gungor

Sticky fingers show

En till scen, Tipi skogen

Fantastiska målningar

Barnens område

Silent disco

Sån himla fantastisk festival

Splendour in the Grass

Så var det torsdag kväll och denna veckan har minst sagt sprungit iväg snabbt.

Grunden till soppa

Ben och jag hängde i måndags, lagade mumsig soppa gjord på rotfrukter och lamm och jag bakade även bröd till det och gjorde en organisk äppelpaj på det, vintermat i Australien när det är som bäst.
I
Mina mumsiga grötfrallor

Lite äppel och kanelpaj på det

På kvällen spelade vi tv-spel och slappade, Ben packade och sedan såg vi en film och bara tog det lugnt, fin måndag.

Tisdag körde jag Ben till flyget, sedan blev det monsterpass på gymet, CXWorx, Grit och sedan body combat på det och jag var väl förtjänt lång brunch och en till ledig dag i soffläge.
Onsdag och torsdag har sedan bjudit på jobb. Eftersom det är lugnt på kliniken så har jag inte fått mycket tider, 2 dagar denna veckan och 2 dagar förra veckan gör mig inte direkt rik så jag kikade runt efter extrajobb i tisdags och i onsdags ringde 2 stycken och ville att jag skulle jobba i helgen då det är Australiens största vinter festival: Splendour in the Grass i Byron Bay, så imorgon bitti 05.00 åker jag till Byron för att jobba minst 12-timmars dagar på festivalen i kassan på ett matställe, campa i kylan och se på bra musik när jag är ledig, det kommer minst sagt bli så himla roligt, Gud vad jag ser fram emot det och få tjäna pengar på det samt jobba på en festival, YEAAAY!
Kommer bli stressigt och mycket att göra garanterat men en himla kul upplevelse, otroligt bra artister som spelar med så det blir åååh så kul! Så i helgen vet ni var jag befinner mig!

Festival liv i Byron Bay

Förra året på Splendour

Australiensisk middag på Tukka

Det hände igår, en av mina topp 5 middagar i mitt liv, heltklart.

Efter matfestivalen på South Bank igår gick vi vidare mot West End. Där tog vi oss till Restaurang Tukka, en restaurang som bjuder på australiensisk mat med kött som sin inriktning, där vi avnjöt en av det godaste jag någonsin ätit, så himla gott.
Aptitretare kom in som var en krokodilsoppa med fänkål.

Till förrätt så åt vi goda Coffin Bay ostron med lime och en citronsalsa och flingsalt.

Vi fick sedan in en plockbrocka med marinerad känguru, rökt känguru, Emu och Krokodil, olika bär, sallad med vinigrette med macademianötter och sedan damper, som är ett bröd med kryddor med macademiaolja och Dukkah, så himla gott.

Sedan blev det krokodil för hela slanten, tillagad med vanilj och serverad med fänkål, kål och mandarin emulsion. Smaklökarna dansade och det var åååh så gott.

Vi delade sedan på två varmrätter och åt hälften var, mer kött väntade och det var så himla fantastiskt gott, bland det bästa jag ätit.
Queensland Känguru med en fonduepotatis, rökt rabarber och en hibiskusjuice.

Marburg Emufilé, sötpotatis och tonkabön puré med ett ciderkokt nachipäron med en juice av apelsin.

Den sista rätten hamnar på min topp 3 av rätt i mitt liv, det var så kalasgott så jag vet inte, så fantastiskt gott verkligen. En underbar middag fick vi med vatten från Nya Zeeland att dricka till och vi gick därifrån mätta och mycket belåtna. Mums.

Regional food festival vid South Bank

Du & Jag - på en strand i Komodo, Indonesien

Igår hade vi varit ihop ett år, ett år sen vi bestämde oss för att bli vi på riktigt, kommer ihåg den där kvällen i London som igår, fin kväll.

Fick världens finaste rosor igår på morgonen med en kopp kaffe och söndagstidningen. Mysig morgon. Vi tog sedan oss ner till marknaden på Eagle Farm, handlade grönsaker och åt brunch där nere, åt Japansk kålröra med kyckling i Teryakisås, så gott.

Efter en grönsaksshopping så spenderade jag och Ben dagen vid Southbank, där var det mat festival med massa olika utställare från hela Australien. Fick köpt torkat kött, peppar och en fin målning till Bens kusin Amy som fyller 18 om några veckor.

Vi tog oss en frukt drink och en kall öl från Stone&Wood i solen som en paus och lyssnade på en man som berättade om hur man brygger öl.

Strosade omkring och hade en fin eftermiddag i solen.

Fredagsmyyyys

Riktig grillkväll stod på menyn igår med en grymt god sötpotatis och potatisgratäng, korvar, revben och stek, kolla in storleken på dem köttbitarna!
Braden och den lilla köttbiten, haha

Hade en mysig dag igår med en lång sovmorgon, löprunda i ett mycket soligt och galet blåsigt väder, shopping med Ben och sedan en myskväll med som sagt grillning, mys i soffan och sedan till 01.00 spelade jag och Ben X-Box, spelade mortal kombat som är typ som Tekken, har alltid älskat Tekken och jag smiskade skiten ur Ben, woohooo! Det var sjukt kul!

Ben mys outfit hemma
Webby lagar förrätter

Webbys mini pizzor

Middag med utsikt över Brisbane, vi bor fint måste jag erkänna!
Idag startade jag dagen med bodypump och Ben spelar golf med Braden, älskar helgen när Ben är hemma, så himla mysigt

God Morgan från mig

Startar dagen idag med bodypump medans Ben och Braden spelar golf ihop, skön start på en lördag måste jag säga, så gott att få köra ett pass och ha träningen avklarad för idag.

Lugna veckan

Har haft en lugn vecka, endast jobbat måndag och sedan idag då det har varit otroligt lugn på kliniken, inte mig emot men inte kul för min plånbok, buhu! Är ledig imorgon igen men Ben kom ju igår så det blir långhelg ihop, ååååh så mysigt vi ska ha.

Lagade god rökt laxpaj igår till middag och sedan överraskade jag med Bens favoritdessert, Trifle
Goda grejer i en skål; Trifle

Min goda laxpaj innan den åkte in i ugnen.

I tisdags när jag var ledig så lagade jag soppa och bakade jag bröd till huset, älskar soppa nu när det är kallt, blåsigt och vinter på kvällarna så vad passar bättre?
Goda fiberfrallor med smör till soppan, mmm mmm mmm! Smakade riktigt gott efter ett långt löppass i tisdags, 11 kilometer på 56 minuter, sån skön känsla det är att springa nu.

Så mysigt det var att hämta upp Brn på flygplatsen igår, som jag väntat! Slagit ihjäl veckan med bodypump, body combat, löpning, lite jobb och spinning, regniga promenader och lite för många koppar kaffe med kan jag erkänna, ooops!

Titans vs Raiders

Igår spenderade jag eftermiddagen med att åka till Robina, som ligger på Gold Coast med hela gänget och kika på rugby. Det är en jättestor sport här i Australien och speciellt i Queensland. Tutans spelade mot Raiders och Brads bror spelar i Titans så det var minst sagt en kul eftermiddag, kallt som tusan var det dock då vi satt i skuggan, brrrr. Det är verkligen kyligt här nu, 2-7 grader på nätterna och sisådär 20-22 på dagarna. Är man i solen är det gott.

Morgonen igår spenderade jag på gymet med att köra ett 30 minuters GRIT pass och sedan ett 60 minuters bodyattack pass, hej möra ben och högt flås. Efteråt blev det marknaden och sedan go brunch med gröt, egengjord juice, kaffe och avokado macka, mums mums. Skön söndag :)

En sån här morgon

God morgon

God morgon Lördag

Det är med en utvilad känsla jag sitter i sängen med min kaffekopp och ipaden. Läser bloggar, BT och myser med att långsamt vakna till liv. 04.56 var klockan när jag vaknade men jag känner mig utvilad och lugn.
La mig vid 20.45 så kanske inte så konstigt. Läste en stund igår kväll och var härlig i kroppen efter 11,5 snabba kilometer löpning, balance pass och sedan en mycket god Halloumisallad till middag med en liten burk tonfisk. Fin kväll minsann.

Ska snart avnjuta en morgonpromenad och sedan blir det bodypump innan jag ska njuta av en ledig lördag. Puss kram

Slut på veckan :)

Fredag och äntligen helg. Har haft en fin vecka, jobbat, tränat på och idag fick jag sluta tidigt vid 16.15, bra start på helgen heltklart :)

Ska avnjuta en lång löprunda nu i eftermiddagssolen och sedan iväg på ett pass body balance, startar helgen med balsam för själen!
Fin utsikt imorse

God morgon Brisbane

Nu säger jag istället god dag och ska trumma iväg och låta tankarna få andas frihet. Älskar att springa! Trevlig fredag :)

En ledig tisdag

Idag så startade dagen som alla dagar med en kylig men ack så uppfriskande morgonpromenad med Peter Jöbacks julskiva spelandes under halva promenaden och ett telefonsamtal med min fina man under resterande hälft.

God morgon Brisbane

Väl hemma blev det gröt med banan och en dadel som jag äter varje morgon numera och när jag var klar att gå till jobbet så ringde chefen på jobbet. Lugn dag på jobbet och jag behövdes inte så vips där 8.20 fick jag en ledig dag. Så vad gör man då en helt plötsligt ledig dag? Jo gymet får sig ett besök, får avklarat CxWorx och body combat och mina armar och bröst muskler är nu mycket lämna efter alla slag och passet igår med samma muskelgrupper! Jag har legat i solen en timma:
Min lilla solhörna idag

Jag har även ansöktvom mitt visum för ytterligare ett år i Australien, japp, beslutet är taget, jag kommer kalla Australien mitt hem i ytterligare ett år och ingen är gladare än jag (möjligtvis Ben), även fast jag saknar hem och alla mina fina jag har hemma men jag är liksom inte klar här, jag fullkomligt älskar det här landet.
Jag har även fått pratat med en från Fitness Akademin här i Australien om att utveckla och börja jobba med träning och kost här och kunna köra klasser och även eventuellt gå fullt ut och jobba mer med personlig träning, så kurser, priser och utbildningar har kollats upp.
Jag har ätit omelett med lax och avokadoknäckisar till lunch, läst bloggar och i den härliga eftermiddagssolen även fått betat av en löprunda, jag kunde inte låta bli att få möjlighet att springa i dagsljus, möta solen lite till och bara njuta, för om ni visste, det har jag gjort idag

Vårt stora hus, hej minst 500kvm, 4 våningar, 5 badrum och 10 rum

Så här fint var det när jag var klar med löprundan, utsikten är verkligen magiskt fin, med orange kvällssol och lite palmer på det, paradis!

Sommar med Ernst

Finns det en vackrare man?

Hahaha! Jag är och har alltid varit upp över öronen förtjust i honom. Hans bra idéer, varma röst och påhittiga och allt det fina han gör, med en alltid ombonad känsla och en känsla av värme och kärlek i allt han gör. Så fantastiskt härligt är det att jag kan se på TV4 play och se hans sommarprojekt  Esters Gård.
Sagt och gjort, här ligger jag i soffan med täcke och kuddar och kikar på min favoritman.

Jobbat idag, tränat och sedan handlat mat och lagat dn sån god middag. Poached ägg, med rökt lax, färsk sparris och sallad med avokado, mums mums mums.

Jag må hon leva, Ja må hon leva

Har haft en sån fin dag, får låta bilder berätta om dagen istället helt klart:

Vaknade imorse och med en kopp kaffe och en söt liten hund i sängen kunde det inte bli bättre, fick ett fint samtal av Ben med gratulationer med så kunde inte önskat mig något mer.

En banan och en proteinboll senare tog jag och Jess bilen mot
Dessa fina berg, 2 av dem skulle bestigas och sagt och gjort, hej bergsklättring och hiking en solig men blåsig morgon. Så fin utsikt och en skön start på dagen med nästan 2 timmars vandring och lite klättring!
Jag och Jessica uppe på Ngungun

Bergsklättrare

En åååh så fin vän

Utsikten är inget att klaga på alls

Väl hemma hos Jess fick jag ytterligare ett paket, hon är så go! En bok, choklad och ett fint kort som passar oss fantastiskt fint måste jag säga, så tacksam för att jag funnit henne, en vän som henne växer inte på träd!
Vi bytte om och fixade oss för att sedan åka och äta frukost/lunch = brunch någonstans och Jess tog mig till Montville. En liten by med små boutiqer och affärer och caféer som ligger en bit in från kusten uppe på kullar, med utsikt som var makalöst fint.

Så fint!

Vi åt en riktigt god brunch med tillhörande stor kopp kaffe och jag åt en kalkonbröst macka med tranbär och avokado, mums för en hungrig mage.
Efteråt strosade vi omkring i de små affärerna och gick även in i en godisbutik där de tillverkar fudge med åååh så många smaker så jag fick med mig 100gram av 8 olika smaker. Blåbär cheesecake var min favorit så de ska avnjutas någon dag.

Mums så gottit!

Så fin och mysig liten ort

Vi hittade en liten söt butik som bara skrek mitt namn på och de hade en inredningsdel och en juldekorationsdel och folk som känner mig vid det här laget vet ju att jag älskar julen så idag, dagen till ära köpte jag mig en present till mig själv:

Eller rättare sagt 6 stycken såna här fina julgranskulor, japp, sån är jag, julälskare och Ernst förstår så Grattis mig själv på min födelsedag, vi kommer ha fantastiska jular tillsammans med mycket minnen.

Det fanns mycket fint i den lilla butiken

Montville var verkligen kalasfint, så mysigt!

Ännu finare i goda vänners lag

I bilen hem fick jag gosa med denna lilla sötsaken och Jess och jag har haft en åååh så fin dag, och räknat med igår med helt fantastiskt. Hennes födelsedag är om 2 veckor och jag har en bra present i åtanke efter allt detta.

Väl hemma igen öppnade jag paket från hela fina familjen och fick fina kläder och ett åååh så sött kort. Telefonsamtal och kärlek, sång + gratulationer från mamma och pappa och gratulationer från Farmor och så söta Tove med, Tack Tack!

Vid sju snåret så tog jag, Braden, Jess, Brad och Mishka oss ner för att äta middag och jag åt en sån god skaldjursrisotto, favoritmaten nummer ett, mmmm!
Satt fint i magen med ett glas vitt Pinot Gritio vin till och sedan så kom det:
En överraskning, Tiramisu med sång och ett tomtebloss, så glad för fina vänner som ger mig så mycket kärlek och omtanke, tacksam till tusen. Bara Ben saknades idag men han ger mig mängder med kärlek ändå, finaste killen!

Hade aldrig kunnat önskat mig finare dagar, kärlek i mängder och Tack för allt fint jag fått av alla i min närhet, åååh jag älskar er ska ni veta
Så glad är jag över alla som jag har i mitt liv, som ert barn på julafton! Tack, Tack, Tack!

Maroochodyre Sunshine Plaza

Idag efter en lång skön powerwalk och ett bodypump pass så blev det Gofrukost med 2 grova mackor med philadelphiaost och avokado samt 2 äggvitor, behövde bra med energi för jag skulle bege mig till Sunshine Coast för att hänga med Jess. Ladies day/night stod på schemat, shopping och mys på hög nivå. Åkte ihop med Webby som skulle till krokarna här också så efter ett stopp på en kaffeshop på vägen så anlände jag till Jess runt 11.30. Prat och fix här ett tag så tog vi oss vid 2-tiden till Maroochodyre och Sunshine Plaza. Shoppingcentren här är fantastiska, allt finns verkligen och shopping utbudet är enormt, så himla kul att kolla i butiker för allt är nytt, märken, shops och små boutiquer.

Så här fint är det inne i mellan för floden rinner igenom. Caféer och lunchställen kantas med en och annan bar och så ert choklad café där Jess hade bestämt att bjuda mig på Churros med kanelsocker på som man doppar i mörk, rinnande choklad. Gudagott och en bra shoppingtreat vid 15.30 då det var dags för ett break.

Mumsigt utbud minsann

Våra goda Churros

Fina Jessica, en verkligen fantastiskt fin vän jag har här, så otroligt härlig :)

Efter ytterligare shopping och strid i affärer så kom Jess på den briljanta idéen att unna oss var sin massage, och sagt och gjort, massage av nacke och axlar och skulderblad i 30 minuter blev ett lyxigt avbrott i shoppingen och fina Jess gav det till mig i födelsedagspresent, så himla härligt för aj så ont det gjorde men vad skönt det var. Blev så mycket mjukare och rörlig och flera knutor löste min massör upp som var superduktig, bästa massagen på åååh så länge.
Fick köpt med en kjol, en topp och en liten väska idag på rea så jag är så nöjd, och en mascara från Lancôme, dyr men de är ju så bra.
På vägen hem hoppade vi in i affären och köpte frukt och ost och vår goda middag blev detta med ett glas bubbel till.
Tjejprat en hel dag och så allt det här är verkligen en dag utöver det vanliga, åååh så jag har haft en fantastiskt fin lördag :)

Lördagstankar

Det är med den här utsikten jag bor för tillfället, precis så vackert är det och solens vackra vinterstrålar skiner varje dag över vårt hus på toppen av kullen. Floden rinner så sagolikt fint, utan att ljuga är det utan tvekan en av de finaste platserna att se på Brisbane ifrån, sa pirrigt fint.

Startade dagen idag med prat med Anders, kloka ord utbyttes som alltid under morgonpromenaden längs med vattnet och båtarna och med Anders i andra ändan, och sedan bodypump på gymet efter det. Stärktes för varje litet steg jag tog och Anders stöttande ord i rätt riktning var precis vad jag behövde höra när jag står som ett frågetecken ibland och undrar vad jag egentligen gör för fel, när jag bara bryr mig om, tänker och försöker göra rätt! Tack Anders!

Saknar de här små busfröna mer än någonsin, mosters älsklingar :)

Fredagsmyyyys

God kväll hörrni! Jag ligger här i sängen med en fredagsmiddag i magen, plockade ihop vad kylskåpet hade att erbjuda och se så gott det blev:
Lite av allt och sedan en chokladbit 70% lindt's på det. Mums! Efter en löprunda och extra styrka hemma var magen hungrig och benen trötta! Fredagsmys när det är som bäst. Jobbade nästan 10 timmar idag dessutom så det var välförtjänt med soffläge efter veckan som gått.
Pratade med mamma med och så fina Samantha, som fyller år idag, så himla kul att växla ord med henne, hon är så fin, grattis på din dag Samantha!

Sötaste brorsbarnen, jag älskar och saknar er så!

Torsdag på Aider

Sitter på jobbet och har lunch, ätit en riktigt god lunch. Wokade kyckling och grönsaker igår till middag och fick 4 stycken matlådor och så middag igår kväll till Jessica, Braden och mig. Den blev verkligen supergod, mums!

Mumsigt värre!

Sitter med en kopp te och funderar över livet. Pratade med min fina syster imorse och åååh vad jag saknar dem, fina lilla Noomi med! En kall morgonpromenad blev varmare när jag fuck utbyta fina ord med Anna, allt blir lite bättre då! Önskar jag fick krama om dem!

En kylig morgon, endast 4-5 grader på nätterna nu! Brrr brrr brrrr!

Fick fina bilder av mamma igår med, hon hade plockar jordgubbar och kantareller och jag blev så avundsjuk, åååh så gott det hade varit! Kan du torka kantareller och skicka över mamma? Mmm mmm mmmm!

Dags att gå och fortsätta jobba, är dn fin dag här idag, jag jobbar med Rashika så det är alltid en bra dag då :)

En ledig dag med Ben

Igår hade jag en ledig från jobbet. Sovmorgon, film med frukost i sängen, lugn och go städning, fixa ärenden och sedan laga en gudomlig god middag. Musselsoppa med vitt vin och grädde stod och puttrade på spisen och vitlöksbröd blev klara i ugnen. Lagade år mig, Ben, Braden och Jessica och oj så gott det blev. Ben stod länge och väl och provsmakade, rörde, provsmakade igen och så lite mer, hahaha! Så kul att se han provsmaka 7 gånger och röra 1 gång, som han så fint sa det att provsmakningen är en den viktigaste delen av att laga soppan, haha!
En del av vårt kök och några väldigt ledsna blommor
Vitlöksbröd med rustikbaguette & cupcakes

Jag fick ett bakryck och gjorde chokladcupcakes med banan och en bananfrosting på toppen, mumsigt värre för alla i huset :)

Braden kunde inte hålla sig utan åt en innan maten, han menade på att det är så man får göra när man är vuxen.

Soppan är så gott som redo!

Mums, mums, mums!

Efter middagen så kikade vi på filmen 12 år som en slav och jag lyckades se sisådär 20 minuter innan jag sov gott. Går ju inte att vara vaken när man ligger med täcke, kudde och verkligen inte när man har Ben som håller om en och pussar på en i håret, som han alltid gör, det är så mysigt och väldigt lätt att somna då!

Nu ligger jag iallafall i sängen själv, tisdag kväll, ätit god lamm till middag som Braden lagade, jobbade 9,5 timme idag, powerwalkade imorse, körde pojkarna till flyget 4.00 imorse och sedan var det ju tisdag vilket innebär löpning, sagt och gjort, 52 minuter och 10 km, underbar känsla! Nu väntar iallafall sängen, sov gott!