En ledig tisdag

Idag så startade dagen som alla dagar med en kylig men ack så uppfriskande morgonpromenad med Peter Jöbacks julskiva spelandes under halva promenaden och ett telefonsamtal med min fina man under resterande hälft. 

God morgon Brisbane 

Väl hemma blev det gröt med banan och en dadel som jag äter varje morgon numera och när jag var klar att gå till jobbet så ringde chefen på jobbet. Lugn dag på jobbet och jag behövdes inte så vips där 8.20 fick jag en ledig dag. Så vad gör man då en helt plötsligt ledig dag? Jo gymet får sig ett besök, får avklarat CxWorx och body combat och mina armar och bröst muskler är nu mycket lämna efter alla slag och passet igår med samma muskelgrupper! Jag har legat i solen en timma: 
Min lilla solhörna idag 

Jag har även ansöktvom mitt visum för ytterligare ett år i Australien, japp, beslutet är taget, jag kommer kalla Australien mitt hem i ytterligare ett år och ingen är gladare än jag (möjligtvis Ben), även fast jag saknar hem och alla mina fina jag har hemma men jag är liksom inte klar här, jag fullkomligt älskar det här landet. 
Jag har även fått pratat med en från Fitness Akademin här i Australien om att utveckla och börja jobba med träning och kost här och kunna köra klasser och även eventuellt gå fullt ut och jobba mer med personlig träning, så kurser, priser och utbildningar har kollats upp. 
Jag har ätit omelett med lax och avokadoknäckisar till lunch, läst bloggar och i den härliga eftermiddagssolen även fått betat av en löprunda, jag kunde inte låta bli att få möjlighet att springa i dagsljus, möta solen lite till och bara njuta, för om ni visste, det har jag gjort idag


Vårt stora hus, hej minst 500kvm, 4 våningar, 5 badrum och 10 rum

Så här fint var det när jag var klar med löprundan, utsikten är verkligen magiskt fin, med orange kvällssol och lite palmer på det, paradis! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0