En ledig dag med Ben

Igår hade jag en ledig från jobbet. Sovmorgon, film med frukost i sängen, lugn och go städning, fixa ärenden och sedan laga en gudomlig god middag. Musselsoppa med vitt vin och grädde stod och puttrade på spisen och vitlöksbröd blev klara i ugnen. Lagade år mig, Ben, Braden och Jessica och oj så gott det blev. Ben stod länge och väl och provsmakade, rörde, provsmakade igen och så lite mer, hahaha! Så kul att se han provsmaka 7 gånger och röra 1 gång, som han så fint sa det att provsmakningen är en den viktigaste delen av att laga soppan, haha! 
En del av vårt kök och några väldigt ledsna blommor
Vitlöksbröd med rustikbaguette & cupcakes

Jag fick ett bakryck och gjorde chokladcupcakes med banan och en bananfrosting på toppen, mumsigt värre för alla i huset :) 

Braden kunde inte hålla sig utan åt en innan maten, han menade på att det är så man får göra när man är vuxen. 

Soppan är så gott som redo! 

Mums, mums, mums! 

Efter middagen så kikade vi på filmen 12 år som en slav och jag lyckades se sisådär 20 minuter innan jag sov gott. Går ju inte att vara vaken när man ligger med täcke, kudde och verkligen inte när man har Ben som håller om en och pussar på en i håret, som han alltid gör, det är så mysigt och väldigt lätt att somna då! 

Nu ligger jag iallafall i sängen själv, tisdag kväll, ätit god lamm till middag som Braden lagade, jobbade 9,5 timme idag, powerwalkade imorse, körde pojkarna till flyget 4.00 imorse och sedan var det ju tisdag vilket innebär löpning, sagt och gjort, 52 minuter och 10 km, underbar känsla! Nu väntar iallafall sängen, sov gott!  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0