Australiensisk middag på Tukka

Det hände igår, en av mina topp 5 middagar i mitt liv, heltklart. 

Efter matfestivalen på South Bank igår gick vi vidare mot West End. Där tog vi oss till Restaurang Tukka, en restaurang som bjuder på australiensisk mat med kött som sin inriktning, där vi avnjöt en av det godaste jag någonsin ätit, så himla gott. 
Aptitretare kom in som var en krokodilsoppa med fänkål.


Till förrätt så åt vi goda Coffin Bay ostron med lime och en citronsalsa och flingsalt. 

Vi fick sedan in en plockbrocka med marinerad känguru, rökt känguru, Emu och Krokodil, olika bär, sallad med vinigrette med macademianötter och sedan damper, som är ett bröd med kryddor med macademiaolja och Dukkah, så himla gott. 

Sedan blev det krokodil för hela slanten, tillagad med vanilj och serverad med fänkål, kål och mandarin emulsion. Smaklökarna dansade och det var åååh så gott. 

Vi delade sedan på två varmrätter och åt hälften var, mer kött väntade och det var så himla fantastiskt gott, bland det bästa jag ätit. 
Queensland Känguru med en fonduepotatis, rökt rabarber och en hibiskusjuice. 

Marburg Emufilé, sötpotatis och tonkabön puré med ett ciderkokt nachipäron med en juice av apelsin. 

Den sista rätten hamnar på min topp 3 av rätt i mitt liv, det var så kalasgott så jag vet inte, så fantastiskt gott verkligen. En underbar middag fick vi med vatten från Nya Zeeland att dricka till och vi gick därifrån mätta och mycket belåtna. Mums. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0