Lukla till Phakding

Imorse vaknade vi vid 04.20, jag tog en sista dusch, tvättade håret och vid 05.00 var vi påväg till flygplatsen för att ta ett litet litet flygplan till Lukla. 



Skulle du åkt i det flygplanet pappa? 





Sån fantastisk flygning med hela Himalayas bergskedja att se från fönstret. Men... 

Lukla har en otroligt kort landbana som går rätt in i berget, haha. Så himla galen landning, men otroligt grym upplevelse. 

Vi möttes av en magisk utsikt 



Vi började vår vandring här och skulle ta oss 7 kilometer till Phakding. Så otroligt vackra vyer! 



Små söta barn som ville ha choklad längs med vägen. 

Jag och Beth och de lilla barnet


Mulor som transporterar mat och vatten, olja och gas upp till de små byarna längs med vägen upp. 

En liten häst längs med vägen 

Ytterligare en häst som får ett äpple av mig på vägen! 






Så himla fint, en makalöst vacker natur, påminner om Svensk klar vacker höst, så himla fint. 



Grönsaksodlingar i bergen 



Flod som rinner längs med där vi är, så vacker men iskall! 


Vi går över hängbroar för att korsa floden. 



Jag och Beth



Phakding, där vi bor över natten. 2600 meter över havet och små söta rum. 

Äntligen framme med Dal Bath till lunch, ris med linser och grönsakscurry. 

Otroligt vacker dag och en fantastisk mjukstart på vår vandring uppåt.

Kommentarer
Postat av: mamma o pappa

Pappa hade gärna åkt i detta plan för det flyger inte så högt! haha. Vilka fina kort ni tagit o vad vackert det verkar. PUSSSSS

2014-11-15 @ 12:43:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0