Charters Towers

God morgon från min sida! Har ännu en dag vaknat till strålande sol, 30 grader och en mycket vacker vinterdag, haha! Älskar det här landet, det är utan tvekan mitt bästa beslut hittills i livet att packa min ryggsäck och prova vingarna här, weeeiii!

Igår hade vi en helt fantastiskt skön dag, vaknade tidigt, jag stack ut och sprang 7 km 06.45, tog sedan 8.30 färjan över till Magnetic Island och vi påbörjade vår vandringsdag, avverkade totalt närmre 20 km, 5,5 timmars vandring upp och ner på små spår med helt fantastiska vyer och fina stränder på vägen och aven 57 ödlor, huuuuah! Sol paus i mitten på stranden och en mango sorbet glass så var vi fit for fight i halvtid, haha!

Väl tillbaka hemma plockade vi upp Bens mosters man vid flygplatsen och åkte 136 km till charters Towers, 51 roadkills pa vagen, alltsa overkorda kangurus! Oooh my good sager jag!  där vi har sovit över, ska spela golf idag, kolla på en bil åt mig och sedan rulla vidare hem, förhoppningsvis med en vinröd bil rikare, vinröd är för övrigt Queenslands färg och eftersom jag flög in till Brisbane är jag en Queenslander, håller på de vinröda och är lite bättre än New South Wales och andra stater enligt ben, hahaha! Bra där!
Med bil är tanken att jag ska åka neråt på måndag, bila ner mot Bundaberg och börja jobba skiten ur mig, hurra! Cash is king, work hard or go home osv, osv!
Ska nu smyga ut i köket, ta mig en liten kopp kaffe och vakna till liv! Godmorgon från mig :)
Mer fina bilder lägger jag upp senare ikväll :) tills dess får ni hålla till godo med ett litet smakprov!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0