Julbord på IKEA i Logan, Brisbane

 
 

I tisdags så var jag ledig efter att ha sovit ut länge efter en jobbig och tung kväll på jobbet, det kändes skönt med sovmorgon till 09.50, städningen på hostelet blev avklarat och på dagen så gjorde jag ärenden, skickade mejl hem, fixade med bilder, handlade mat och organiserade mitt rum. Har flyttat in i rum 12, bästa rummet på hostelet äntligen, så himla bra rum. Här bor jag, Helle, Jenny, Susannna och 2 svenska killar, så vi har ett svennebanan rum. Vid 15.00 åkte jag, Jenny, Suss och Nancy till IKEA för vi hade bokat in oss på Ikeas julbord på kvällen. Så himla gott var det. Vi shoppade först, jag köpte läslampa och spegel till rummet, och även runt knäckebröd, lagrad ost och präst ost, dammsugare, pepparkaksdeg, kanelbullar och sill för vårt julbord vi ska ha på hostelet. Mmmm så gott. Julbordet på ikea var kalasgott, 8 andra svenskar hade åkt från Byron så det blev ett långt, långt julbord och åt sill, julskinka, ägghalvor, köttbullar, pepparkakor, lax, frukt, ädelost och drack glögg. Mmmm så gott. Vi hade en sån mysig tid ihop och gud vad roligt det var.

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0