Söndagsbestyr i Byron Bay

Vaknade igår med massa energi. Lördagens jobb gick galant och jag jobbade så fint över lite för att Katie ville gå tidigare, givetvis ställer jag upp på det och så tjänar jag ju några extra dollar på det med så! Kalasbra. Snörade på mig mina löparskor och tog en owerwalk/löpning till Lighthouse. Så galet varmt redan klockan 8.00 men så härligt, ringde och pratade med min lilla söta farmor som har varit i Kina och Peking, gått Kinesiska muren och gjort sightseeing där i 10 dagar, min coola farmor, krut i den damen vill jag lova, 85 år gammal och frisk som en nötkärna!!
I solen på min promenad så hände det, min första nära upplevelse med en orm här i Australien. En liten men ack så farlig brunorm, som är utsedd till Australiens farligaste orm. Jag blev jätterädd, gåshud på hela kroppen och fick sedan assistans av 8 glada pensionärer som sa att det var bara en liten sådan och när den hade ringlat åt sidan sa dem att jag kunde gå förbi på stigen, men jag sprang, Sprang för allt vad jag var värd och det var sjukaste uppförsbacken men ack så jag sprang, haha! Livrädd verkligen!
 
Hemma sedan så mötte jag upp tjejerna för en kopp kaffe på Top Shop innan jag behövde städa hostelet. Efter det var avklarat så blev det Byron Bays marknad och mys där bland alla stånd, mat och annat mysigt som finns där. Åt 2 isglassar gjorda på färsk frukt och sedan en god Sundaee, mumsigt värre. Smakade med en Donut med choklad i. Hög på socker och glad klockan 13.00 och insåg att det var en mycket bra och sund frukost för att vara en söndag. Mmm!
Lite försäljning av Australiens version av julgranar!! Dina är 200% finare pappsen!!
 
Glad tjej på marknaden i Byron Bay
 
Efter marknaden blev det slappande på stranden 1½ timme innan vi packade ihop, jag fixade mig och mötte upp några killar på Aquarius för några öl i solen innan vi gick till Beach hotel och dansade till stängning. Jag och Ciara hade sedan en kul kväll ihop för vi bestämde oss för att gå till La la land och där drack vi vatten, pratade lite och sedan begav oss hemåt! Fina fina Ciara, hon är mysig. Hon kom och väckte mig i morse, la sig i sängen hos mig så låg vi där och pratade i 15 minuter innan det var dags för mig att städa igen Ska snart väcka henne då hon gick och la sig 10.00 för hon åkte 02.00 till ett berg, Mount Warning och klättrade upp och ner för det i 4 timmar för att se soluppgången. Galet men hon sa att det var värt det. Hon hade dock druckit lite för många öl och kräktes på vägen ner, haha! Hon var rätt sliten när hon kom och väckte mig om man säger så!
 
Ikväll ska jag nog möta upp Tom, en kille som brygger världens godaste öl här i Byron på Stone & Wood Brewery. Han har bjudit in mig på en BBQ och sedan ska vi gå och se Dan Hannaford ikväll, jag, CCiara och de andra tjejerna! Mys till 100% när man är ledig! Massa kramar på er :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0