Ett par dagar i Brisbane

Inte varje dag som man vaknar och har ett fint brev att oppna!
 

Sitter i skuggan på uteplatsen och har precis fått i mig lunch efter en runda på stan. Drömgod lunch för övrigt som avslutades med att jag slickade rent tallriken. Japp, ni läste rätt, det har jag annars bara gjort efter mammas sås som hon gör till en "riktig" middag så förstå hur god den var! Har hittat en sås som är bättre än ketchup, det trodde ni väl aldrig att jag skulle säga men jo, smokey BBQ sås, ooh herre min skapare så gott! Haha! Man kan ha den på allt! Idag nötfärs, lök, champinjoner, 2 äggvitor, tomat och avokado som rördes ihop och sen sås på toppen! Haha! Låter inte då gott när jag skriver men det var det verkligen!

 
Har ju inget jobb längre då det är för varmt, 37 grader i måndags tog kolen på jordgubbarna! Bara mos utav dem så igår och idag har jag istället blivit arbetslös ett tag! Igår hängde jag på Southbank, Brisbanes konstgjorda strand med Casey! Vi drack kaffe och kollade runt i stan och idag har jag powerwalkat 12 km, varit i stan och skrivit brev, för jag fick världens bästa överraskning igår, brev på posten från Samuel! Så fint brev och jag, ja jag blev så glad så jag grät! Fina fina Samuel. Idag blev det därför ett ärende till posten i stan!

Har lagat köttfärssås nu som vi kan käka ikväll! Ikväll ska vi till gymet och sedan kika på en film vi började se igår! Lite så rullar allt på nu! Hej hej!
 

Kommentarer
Postat av: mamma

Å vad skoj att brevet kommit fram. Då blir lillpojken glad. Kramar.

2013-10-09 @ 17:18:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0