Lillördag i Brisbane

Så vad händer här egentligen?
Veckan rullar på, måndag och tisdag jobbade jag och packade cirka 1026 lådor jordgubbar för att vara exakt, fick min sämsta lön hittills i mitt liv med tanke på jobbet och antalet timmar jag utför men har haft soliga dagar så jag njuter ändå. Jobb i cirka en vecka till väntar innan jordgubbssäsongen är över och jag behöver nytt jobb. Har idag då jag varit ledig sökt X antal olika jobb och får se vart det leder, vet ju för tillfället inte alls vart jag ska bege mig eller vart i detta stora land som jag får kalla hem ska bli, men det är rätt spännande!

Har de senaste dagarna startat dagen 04.40 med powerwalk följt av en stabil frukost (stekt ägg och ett äpple) följt av 2 koppar kaffe fram tills frukostrasten 10.00 på jobbet, tuggar i mig min grekiska vaniljyoghurt med min hemmagjorda goda, men ack så dyra müsli, men vad gör man inte för att slippa e-ämnen, halvfabrikat och socker, tycker om min friska kropp för mycket för att spetsa den med massa strunt.
Har de senaste dagarna även maxat min träning, 11 km på löpbandet i måndagskväll, resulterade i 52 minuters grymt stark löpning, känner mig som pappa i tänket "ett steg fram är ett steg närmre mål" så i slutet pressade jag mig till 15,5km/h i hastighet, BOOOM! Panikspring in på toa och kissa och sen gick jag glatt från gymet efter att ha dödat min mage lite, hej beach 2013 version 2 liksom!
Igår spann jag i 45 minuter och idag väntar ett tungt gympass för att avsluta med spinning, åååh jag älskar att cykla. Idag på min lediga dag så gick jag min powerwalk något senare och i solskenet så blev jag glad över min livssituation och efter 12 km så var jag svettig och hungrig! Samma goda frukost, greeeekyoghurt och dusch så har jag handlat mat, lagat mat och ätit lunch, man kan nästan tro att min lediga dag går ut på det, haha!! Laddat med matlådor för de kommande 2 dagarna, ätit en farligt god kycklingsallad till lunch och gjort min vinnande müsli! Ska nu läsa min bok och njuta i solen lite! Bilder nedan visar utsikt från Kangaroo point från dagens morgonpromenad och hurdan mat som jag äter här borta när jag lagar den själv, vegetariskt i måndagskväll och salladslunchen idag (organiskt odlad avokado på toppen gjorde susen, kan tillägga att jag plockat dem själv vilket slutade i en säck med 37 stycken), om vi nu inte äter vietnamesiskt, vilket vi ju gjorde i tisdags, onsdags till lunch, söndags, igårkväll och ska göra ikväll, haha! Det är sååååå gott! Oroa er inte, jag är fortfarande blond, svensk och sjukt brun i hyn, om ni tror att jag skulle bli asiat på kuppen, haha!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0