2 dagar i Brisbane

Igår och idag har inte mycket hänt. Jobbade 07.00-13.00 igår och packade jordgubbar, kom hem, åt snabbt och gick ut på en 1,5 timmas promenad. Gick i Brisbanes botaniska trädgård, så fina platser, blommor och fint att kika på. Fejkade näsblod in på ett hotell då jag var tvungen att kissa medans jag gick, haha! Sedan cirkulerade jag runt gatorna och pratade både med Anna och Anders i telefon. Hemma laddade jag om och drog sedan till gymet. Körde bröst och armar inne i gymet innan jag sprang 3 grymt snabba och lätta kilometrar med 15km/h i hastighet på slutet, sedan väntade spinning för mig själv, hade ett eget pass för mig själv äntligen, så himla kul och 40 minuter senare badade jag i svett. Lite mage på det och ett magiskt gympass var avklarat. Hem, dusch och sedan gick jag och Ben till en av de lokala pubarna i Spring Hill och åt 10$ steak med sallad till. Otroligt bra avslutning på en måndag.
Idag är jag ledig så jag startade dagen med kaffe, en nästan 2 timmar lång powerwalk längs med floden i Brisbane, Kangaroo point och längs med South Bank. Grekiskt yoghurt till frukost med banan och frö innan jag drog på mig bikini och ligger nu på South Bank, Brisbanes konstgjorda strand, inte illa. Ska snart bege mig hem, Skype med familjen väntar, lunch och lite fix! Gymet sedan och ikväll ska vi käka vietnamesiskt, tisdagstradition i all ära, wooohooo! Dreamteam bangar aldrig traditioner, får se modet blir karaoke ikväll med, haha!

Fina Brisbane

South Bank

I Brisbanes botaniska trädgård växer julstjärnor vilt, både vita och röda

Mamma, kika in de här, du skulle älskat den blomsterallén

Kangaroo Point efter 386 trappsteg typ, haha!

True words!

Mäktigt, Brisbanes innerstad, vid den höga byggnaden till höger bor jag precis under

Den byggnaden i närmre bild!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0