Äntligen fredag

Då var det fredag, jag har suttit parkerad i solen sedan 11.40 efter en kort dag på jobbet, packrekord av alla som jobbar(snabb som tusan är mottot) och en förmiddagsfika med allihop då det idag var Donnas födelsedag! Grattis till henne!
Väl hemma blev det en tidig lunch då det kurrade rejält i magen, tårtan som serverades vid frukosttid hoppade jag idag och efter att bara ätit ett ägg och ett äpple 06.00 så var jag sugen på min kyckling och bönsallad istället för min grekiska yoghurt med vaniljsmak jag har med till frukost varje dag, det mest proteinrika liknande kesella jag kan hitta och som smakar gudagott! Dyrt men värt det. Har blandat en egen müsli här med då affärens är sisådär, söta och konstgjorda eller bara sockerbomber!! Nötter, pumpafrön, solroskärnor, havregryn och gojibär är en vinnande men ack så dyr müsli, haha!!
Jobbet i sig flyter som sagt på bra men att jobba ihop 35-70 dollar om dagen pga att det finns lite jordgubbar gör inte min plånbok fet och då jag behöver mer timmar, dollar och möjligheter att jobba så kikar jag hela tiden runt på nytt och har nog fått napp! Jordgubbssäsongen håller bara på 1,5 vecka till ungefär och jag måste bestämma mig vart jag ska ta vägen inom kort! Fick ett mycket trevligt telefonsamtal idag dock så på söndag blir det en intervju och jag håller alla tummar och tår jag har för att detta ska bli bra, ett jobb tills mitten på december i såfall, skulle passa perfekt då jag är redo för lite tid off, fira jul, nyår mm och mitt 2:a års visum är då borta även det, weeeiiii!!

I helgen väntar massa kul, ska stanna i Brisbane över helgen, ikväll blir det gym, kvällsshoppning i Brisbane, grill och antagligen några öl med Amanda och Troy, Bens kompisar som är i staden över helgen! Kul kul!
Imorgon är det sista dagen på Brisbane Festival som avslutas med ett magnifikt och storslaget fyrverkerie! Ska på en hemmafest i en lägenhet mitt vid Story Bridge, svira våra lurviga på något dansgolv och ha en riktig partykväll, wooohooo! Är även final i den Australiensiska fotbollen, typ som amerikansk fotboll, klockan 14.00 så ska på ett "streetparty" då. De har stängt av en gata, rustat upp den med massiv storbildsskärm, utebarer och sportfånar som ska kika på matchen ihop, wooohoo! Lär vara hela Brisbanes befolkning antagligen! De är trogna sin fotboll här, haha!
Ungefär som Manchester United fansen som satt igår morse klockan 04.50 på den engelska baren mitt inne i Brisbane och hejade på sitt lag medans jag tog min morgonpromenad, snacka och olika världar, haha! Möter även nattsvirare, gatusopare, uteliggare, några nattjobbare på mina morgonrutiner, som alltid världens bästa sätt att starta dagen, kika in den här bilden som jag tog i morse 04.45, hur vackert är det inte?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0