Brisbane, Queensland

Yes, så är det! Jag lämnade Emerald. Lyckades nog hamna på ett av Queenslands värsta orter, jobbet i sig var helt okej, men när jag kikade närmre på boendet jag hade så var det fruktansvärt. Sopor överallt, gammal mat, toaletterna hade nog inte sett rengöringsmedel på 2 år, de fångade 1-2 möss om dagen där inne, och allt var gammalt och slitet. Personerna där inne levde i sin egna lilla bubbla, pratade inte och se de något var det negativt eller på franska/japanska. Jag stod inte ut, enda som var okej var att stå vid ett industriband, hahaha!

Åkte iallafall ner till Ben i Brisbane så nu är jag här och glassar runt, bor på ett hostel och lär bo här i några veckor med Ben, Dave och Casey! Världens bästa killar verkligen och de är helt fantastiska, alla kramade om mig hårt när jag kom och de tycker vi är som en enda stor familj, haha! De saknade mig och tyckte jag hör bättre ihop med dem, hade en familjegrill idag :)
Har kikat omkring inne i stan efter möjligheter att jobba här i Brisbane ett tag om jag inte hittar något fruktjobb så får se vart det leder! Har en provanställning imorgon på en salladsbar inne på Queenstreet, huvudgatan i Brisbane om jag vill ha det men vet inte 100 än! Vill ju helst i frukten så jag får mycket timmar och på så vis många dollar!

I helgen ska vi åka ner till Gold Coast och bo hos Daves mammas ställe, vi ska vandra i några berg/vattenfall och sedan antagligen se oss omkring kring stränderna där, så kul! Har eventuellt jordgubbsjobb på måndag, hoppas hoppas, om inte annat funkar det bra just nu att äta, sova, träna 2 ggr om dagen och ligga på Brisbanes konstgjorda strand/poolområde, haha! Ska inte klaga på mitt liv alltså ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0