Diving at Sunreef

Dags att resumera helgen, får ta det i rätt ordning då helgen var heeeelt fantastiskt kul, träffade mycket nytt folk, umgicks med några av de jag funnit här borta som är åååh så bra och sedan ha fått tillbringa den till havs, i solen slår allt.

Fredagen vet ni ju redan om och vi laddade med lite champagne inför dykningen, la oss i god tid och vaknade på lördagen 06.30 för 07.30 skulle vi befinna oss på Sunreef Divecenter. Sagt och gjort, efter en avokado och ägg macka så satt jag, Ben, Casey, Matt och Jessica i bilen med bikini på, handdukar med och alla var bra sugna på att dyka. Vi installerade vår utrustning, provade våtdräkter och begav oss sedan ut cirka 20 minuter med båt. Åkte långt ut utanför Sunshine Coast, såg val som andades/sprutade upp vatten och stjärtfenan på den och sedan så kom vi till vraket. Var 30 meters visability i vattnet så vi såg allt så bra, skeppet var ett krigsskepp och var137 meter långt och i och med detta dyket var jag nere på mitt djupaste hittills, klockade mig på 28.1 meters djup och vi såg mycket olika fiskar, koraller och snäckor och även en minst 2,5 meter i diameter stor stingrocka som låg lånorden. Vi smög oss nära, tog av handsken och klappade den, kändes som en manet mer än som en fisk, mäktigt.
Andra dyket efter en kopp starkt och varmt kaffe så var vi inne i skeppet, på toaletterna, i fören, köket och såg instrumentpanelen där knapparna "bomba", "döda" och attackera fanns kvar!
Grymma dyk och tillbaka på dykcentret bjöds vi på lite tilltugg, en stunds break i solen innan vi nöjda och glada tackade för grymma dyk och styrde bilen mot Surfklubben där Bens kompis Scott jobbar. Vi satt där på en uteservering hela eftermiddagen och firade med öl, mat och gott sällskap. Blev sjukt överraskad då Jason dök in, tog några öl med oss, vi pratade och ikväll ska vi nog ses igen, tisdag är ju ny tradition, Vietnamesisk mat, mums!
Kvällen i lördags slutade iallafall i Beerwah efter en utgång på den lokala puben där, träffade alla Bens kompisar han gick i skolan med och dansade, spelade biljard och pratade innan jag landade i sängen efter nattmat hos Jessica och Matt 23.30, sån bra lördag :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0