Emerald, Queensland

Hej min blogg!
Dags att skriva några ord från Emerald! Allt gick bra när jag körde 611 km i morse och det tog mig bara exakt 6 timmar. Såg döda kängurur, ormar och grisar på vägen och körde på de rakaste vägarna jag någonsin sett. Körde 7 km rakt, sedan en liten sväng till vänster och sedan 16,1 km rakt igen och jag såg slutet av vägen?! Kan ni föreställa er hur tråkigt vägen det var? 386 km med de vägarna utan hus, bensinstationer, stall eller människor?! Trodde jag skulle avliva där ett tag, haha!
Här är jag iallafall, jag har ett jobb och börja imorgon, med kurs som introduktion vid 7.30, sen ska jag jobba från 06:00 till 18:00 varje dag. 12 timmars dagar, 6-7 dagar i veckan. Jag har allt jag behöver med för att leva mitt liv här ett tag, tält, spis, kaffe och kudde och en is ruta med lite tonfisk. Backpacker liv och spara pengar, here we go!
 
Jag har powerwalkat runt i denna lilla stad i dag också, powerwalk i 2 timmar när jag inte hade något annat att göra. Pratade med Ben och hans mamma och tittade runt där för att kunna parkera min bil ikväll och såg också hur staden såg ut. Det bor 13 000 personer här så det är som Kinna slags men med 7 snabbmatsrestauranger och 6 pubar. Det är den viktigaste annorlunda hittills. Snabb mat överallt och efter arbetet allas dricka 5-10 öl. Hej Austrilia och öl land nummer 1. Dags för mig att titta på en film och sedan äta middag och gå till sängs! Wiihooo!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0