Hey ho, Mango-piiiiickeer :)

2 arbetsdagar avklarade! Jag har numer boende, vänner, en säng och ett stort tvåvåningshus att bo i! Weeeiiii!

Jobbet i sig är, vad ska jag säga, antagligen det mest enformiga jobb jag någonsin haft och antagligen lär ha! Hahaha :) men det är ett jobb! Jag har fått den så fina positionen att stå vid bandet för att rensa mandariner när de kommer in från plockarna. Stora maskiner tvättat frukten, vaxar den och sedan ska den sorteras och där har ni mig! Jag sorterar sedan frukten i 4 kategorier, 1a klass, 2a klass, 3e klass och sedan juicefrukt! Eftersom jag är först i ledet så sållar jag enbart bort juicefrukten som är den sämsta och om jag hinner, 3:e klass! 12 timmar om dagen, idag 12,5 timme, herregud vad jag kommer drömma om mandariner! Rullar säkert förbi 15 mandariner i sekunden och jag plockar i genomsnitt upp 1-2 i sekunden och slänger, räkna med att jag gör 60 i minuter x 60 minuter x 12 timmar, det blir 43 200 mandariner på en dag, herregud?! Hahaha! Det är många mandariner det!

Har flyttat in i ett hus med, hyr in mig i ett rum hos en Filippinsk familj här i Emerald. Delar rum med en tjej från Japan och i huset bor 4 personer från Frankrike, 1 från Cjile, 1 från Italien, 3 från Japan och en från Sri Lanka och så jag, 11 personer i en stor villa, backpackers rätt igenom så ska inte klaga! Verkar vara riktigt bra och rätt billigt med så nu har jag ett hem här i Emerald :) wiiiihooo! 2 av de franska jobbar på 2 PH och började samtidigt som mig så på den vägen är det! Verkar vara grymt skön stämning här så kommer säkert trivas :)

Efter min 12,5 timmars dag idag, 6.00-18.25 så stack jag ut på en löprunda, trots att fötterna värkte, axlarna smärtade och ryggen är ordentligt öm, men skönt var det! Är ju sååå skönt så 6 km blev det, första rundan i Emerald bortsett från min morgonpromend igår, hej vardagsliv här! Det känns bra det här :)
Har ätit spring rolls ikväll som de japanesiska lagade, älskar det, åt det i London i somras och nu kan jag göra egna! Någon lagar alltid mat i huset på kvällen så det kommer bli många nationer som man lär få smaka på :) weeiii :)
Snart kallar sängen så jag orkar med morgondagen! Lördagar kan vi kanske få sluta lite tidigare och imorgon får vi veta om vi är lediga söndag eller inte, kan bli intressant! En i huset fyller år med imorgon så det ska firas :) weeiii :)

Laddar upp en bild på min fina resefamilj med, ni betyder sååå mycket, alla 20 som blivit en sån stor del i mitt liv, så glad att våra vägar korsades för så bra allt blev <3


Kommentarer
Postat av: Jessica

Så skönt att höra att du har det bra gumman! Åååh vad jag älskar den bilden och saknar dom dagarna! "Snart" är jag också i Australien hjärtat <3 Miss you

Svar: Jag vet, som jag längtar efter dig vännen <3
Wictoria Richardson

2013-09-06 @ 22:41:51
URL: http://Lifeofmissj.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0