Måndag i Brisbane

 
 
Ny dag, ny vecka, nya möjligheter. Skulle inte kunnat få en bättre start på den här veckan efter kanonhelgen som har varit. 07.40 efter 5 kilometer avklarade på bandet på gymet så fick jag samtalet jag ville ha! Nytt jobb, bara 40 minuter från Brisbane, 7 dagar i veckan och 10 timmar om dagen, woohoooo! Jordgubbsplockare och arbetar numera på kontrakt, ju mer jag plockar, ju mer tjänar jag! Kan inte få en bättre start! Med lätta ben sprang jag vidare 5 kilometer och maxade mig i slutet så jag snittade 14km/h, woooaaah! Efter den super morgonen blev det en omelett till frukost, lite sallad, kaffe och sedan en slapp dag då det regnar i Brisbane, första regnet än så länge.
 
Fick ordentligt med färg igår på stranden och är nu brun som en pepparkaka, är tokladdad för ett grymt pass på gymet ikväll med grabbarna och för en runda på stan med Ida. Kaffe och lite kik i butiker står på tur idag efter en tur till Woolworth där jag ska shoppa lite mat för veckan, laga en lunch och göra matlåda, haha! Så glad så jag skulle kunna göra vad som helst just nu, går kanske misste om dykningen på lördag men vad gör det, jag har jobb och kan beta av mina veckors nedräkning tills jag får2års visumet klart och bra med klirr på kontot.
 
Slänger upp bilder från digitalkameran från gårdagens häng på stranden, vår promenad på piren och vår sköna lunch/middag, sån fin helg verkligen på Guldkusten, nästa helg ska spenderas med alla på Sunshine Coast!
 
 

Kommentarer
Postat av: Mamma

Vad gott för dig. Lycka till! Kramar

2013-09-16 @ 18:28:36
Postat av: Klara

Åå saknar dig med! Så kul att du bloggar, så roligt att följa med lite på din resa och läsa om allt du gör! 💗💗😊

2013-09-17 @ 22:18:59
URL: http://klaraklaraa.blogg.se
Postat av: Klara

Åå saknar dig med! Så kul att du bloggar, så roligt att följa med lite på din resa och läsa om allt du gör! 💗💗😊

2013-09-17 @ 22:19:00
URL: http://klaraklaraa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0