Spring Hills, Brisbane

Ja mina kära vänner vart ni nu befinner er. Det är den här utsikten jag har från gatan där jag bor på för tillfället. I spring hills håller jag till, ungefär 4 minuter till ena ändan av Queen Street som är huvudgatan/shoppinggatan i Brisbane och cirka 12 minuter då innerstaden börjar. Inte fy skam minsann att en gång i livet få prova på att bo i stan på riktigt.

Idag har jag bytt rum här då vi nu har ett större rum med mer yta och som innan delade kök men ett helt eget badrum kan man säga. Så himla bra. Har kikat runt efter jobb idag, kollat och ringt och får se vad som händer. Eventuellt väntar jordgubbejobbet på mig på måndag och har även ansökt om en receptionisttjänst på ett hostel i Noosa som vore väldans trevligt, isåfall hamnar jag där i 4-6 månader och har ytterligare ett jobb bredvid det här som ger mig en lön och boende isåfall! Vi får se vart det hela leder. Fick lön idag iallafall, vilket var välkommet, 3,5 dagars jobb resulterade i nästan 700dollar vilket ger mig 4500 kronor ungefär! Haha! Det där var inte helt fel. Har dock betalat 2 dyk som vi ska göra nästa lördag, ska ut och dyka bland skeppsvrak från sunshine coast, kommer bli ett stort härligt gäng och ska ut med båt för att göra dyken. Matt och Jess ska med, även Casey! Weeeiii!

Ikväll ska vi bege oss ner mot Daves mamma på Gold Coast, tillbringa natten där, vandra och se vattenfall imorgon bitti och på kvällen bege oss ut i nattlivet där, surfers paradase eller liknande får se upp! Haha! Idag startade jag morgonen på gymet, sån skön känsla att inte bara vara ute och gå/springa längre, jag har alldeles för stora behov av att svettas ut tankar och känslor så det var skönt, sprang lite gott 9 kilometer imorse innan frukost och om en dryg timma ska jag dit och lyfta lite skrot innan vi styr bilen mot Gold coast. Postat brev och kort idag som lär dyka upp i Sverige om ett tag, till farmor och morfar som har svårt att följa mig via nätet!! Har även förberett middag som ska ätas här innan vi drar. Fetaostfylld kyckling med sallad och bönor. Mmm mmm mm! Önskar alla där hemma en trevlig helg och en lika skön fortsättning på hösten som ni har haft hitills! Kärlek och kramar till er alla ♥

South bank i Brisbane där jag och Ida gott hängde vid de konstgjorda poolerna och sandstränderna!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0