Söndag i Beerwah

Söndagen vaknade jag redan runt 04.30 för jag var rädd att försova mig, sov fram och tillbaka till klockan slog 06.00 och det var dags för mig att gå upp, dra på mig kläder och åka och jobba. Packade 500 lådor jordgubbar innan jag var klar för dagen och kunde åka tillbaka till Beerwah. Jordgubbsodlingen ligger bara 15 minuter med bil från Beerwah så det gick fort att komma hem. Stannade och köpte avokado och lite frukt i en liten fruktshop längs med vägen och plockade sedan upp Ben och Matt som hade varit på fisketävling. Ben hade köpt lotter där och hade vunnit 7 kilo frukt så snacka om att vi får gnaga i oss frukt nu! Åkte till Adam och hans tjej där 20 stycken samlats för att stycka en ko och ett lamm för Adams mamma Sharon fyller 50 nästa lördag, alla är bjudna till deras ställe 45 mil upp längs med kusten och då blir det grill, fiske, camping med 100 personer, så kul. Var där hela eftermiddagen innan vi 19.00 styrde bilen mot Brisbane igen. Fick ägg från deras egna hönor och 32 avokades från deras gigantiska avokadoträd så nu har vi ännu mer frukt, haha! Guacamole kväll snart helt klart! Åt grillad fisk där allihopa och alla är så öppna, glada och trevliga. Träffade Troy och Amanda igen, bens klasskompisar från lördagskvällen. Troy jobbar som slaktare och styckare på en stor gård så hans ska försöka ordna jobb åt mig då det bara är drygt 2-3 veckor kvar på jordgubbssäsongen. Vore fantastiskt bra, Matt och Jess har insisterat på att jag ska bo hos dem när Ben åker ut till öknen och jobbar och även Scott har öppnat upp sitt hem åt mig så jag inte ska vara ensam. Fantastiskt fina människor allihop, åååh! Så bra det är här :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0