Anzac day - Lest we forget



Anzac day har firats här iAustralien. På morgonen, 04.30 den 25 April så gick vi ner till vattnet i Hamilton för att samlas och hedra alla som har deltagit i de två världskrigen och alla de som omkom eller fortfarande är med i armen och hjälper till för att försvara Australien och Nya Zeeland. De håller en minnesceremoni, tyst minut och sjunger nationalsången med tända ljus, möter soluppgången och det var en magisk stämning, otroligt vackert. De serverar kaffe och havrekakor och man dricker Rom med mjölk precis som de gjorde förr. 
På dagen så möts alla på olika pubar och spelar krona. Man satsar mellan 20-1000 kronor och spelar krona eller klave. Simpelt till tusan men Gud vad roligt vi hade, så himla fantastiskt kul. Hade en grymt fin dag med alla från huset och Ben och jag spelade och hade en sjukt härlig dag. Så kul vi hade, helt klart det bästa och roligaste, enklaste spelet jag någonsin spelat, ho ho. 

På dagen innan vi åkte till puben och spelade krona så serverade jag Ben en sån god tårta, Browniebotten med halloncheesecake på toppen, sjukt, sjukt gott. Så fin och glad min underbara mans födelsedag var, han är så värd det. 

Så god tårta, mmmm! Älskar den :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0