Brisbane



Så var jag tillbaka i Brisbane, staden där hela det hela startade för 8 månader sedan. 8 månader i detta fantastiska land, detta stora vackra land down under som jag fullkomligt älskar. 
Jag ligger slappt i en soffa i Hamilton i ett minst 450 kvm stort hus med utsikt över Brisbane, floden, fina hus och njuter av gott kaffe igen, en tv, en säng och att känna mig hemma. 
Efter att ha skumpat runt med min ryggsäck i Asien i 2 månader finns det ingenting jag längtar efter så mycket som rutiner, gymet, jobb, lediga kvällar, mysiga hemmastunder och att verkligen njuta av mina kommande 4 månader kvar på mitt visum här i detta fantastiska land. 

Jobbintervju väntar, beslut ska fattas, vart ska jag bo, vart ska jag spendera min tid och hur kommer min vardag att se ut? Jag har ett pirr i magen och en lyckokänsla, för jag vet att jag kommer älska mina kommande månader, vardagsliv, jag har saknat dig! 

Mina senaste dagar i Brisbane har sett ut så här:
En kopp kaffe i solen i huset

Poolhäng samma dag som vi landade 


En överlycklig Ben och Casey hade shoppat söndagsmiddag och var så lycklig över att stå i köket igen; lamm med grönsaker 

Nöjd Casey skär grönsaker 


Mycket förberedelse men smakar det så kostar det

2 kilo lamm färdig att hoppa in i ugnen

Kan inte säga något annat än att Australiensiska pojkar kan det där med matlagning, kött, söndagsmiddag och 100% god middag! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0