Australia Day

Igår firades Australia Day mina vänner. Överallt i stan möttes man av Australiensiska flaggor, festande människor, grill, happy australia day hälsningar och en skön stämning. Jag städade hostelet på morgonen och startade jobba på The Rails vilket jag trodde jag skulle göra i 1,5 timme men som blev 12,5 timme!! Så långt pass, massa att göra och fullt upp hela dagen. Men lär klirra gott i kassan på torsdag så jag tackar och bockar, aningen trött idag dock. Haha! Så såg minAustralia Day ut. 

Idag chillar jag bara, sprungit till lighthouse. Såg där på vägen den största vilda orm jag någonsin sett i mitt liv. Typ 2 meter lång och 8 cm i diameter!! Jag grät!!  Brownsnake dessutom som är galet giftig. Buhu!! Mamma, önskade du var här nu så jag kunde krypa upp i ditt knä och gråta, så rädd var jag!! Usch och fy fan!! 

Annars har jag ätit jordnötssmör och sylt på min macka till frukost 12.45, ska dricka kaffe på jobbet nu, klippa Max hår och läsa mer i min bok innan jag ska hämta Ben och sen jobba igen, yeaaaay! Happy day trots ormchocken!! 

Lite så är Australien ja!! Haha! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0