Mer jul, ge mig, Mer jul!

Så kom dagen då det var dags att styra bilen mot Sydney och jul. Efter en ordentlig festkväll på Beach Hotel med Sunday Safari som event och alla mina bästa Australiensiska killar hos mig, hela gänget så kunde den kvällen inte ha slutat bättre. Kieran, Ben, Braden, Casey, Dave & Jason!! Världens bästa gäng!
På måndagen den 23 styrde vi iallafall bilen mot Ben familj, släkt och vänner för att fira där. 23.30 på kvällen var vi framme hos Julie med familj, Ben's mammas bästa vän som vi firade jul med. Blev varmt välkomna med en kopp kaffe och ett glas bubbel och när klockan slog 00.00 så fick jag en julklapp av Bens mamma för att nu var det den 24:e minsann och jag skulle få fira min jul. Fick en fin liten grej som minne för min första Australiensiska julafton. På julafton den 24 så åkte vi och fixade det sista i ett shoppingcenter med mat och klappar och fix.
Julafton ringde jag även hem till hela familjen, morfar, farmor och skypade med Anna och Anders och barnen. Grät floder men kändes fint att prata med allihop, fina familjen. Älskar er och saknade er såååå mycket. Saknade Kalle, dopp i grytan, Aladdin, farmors bröd, rödbetssallad, köttbullar, skinkan, sillen och myset, det var jobbigt ska ni veta. Känns skönt att det är över nu så jag inte behöver tänka på det!
En jultallrik i australiensisk stil
Totalt 340 ostron gick det ner i magarna!
St Patricks ostron anyone?
Christmas day
Plommonpudding nagon? Jag saknade ris a la malta!! 
 
På juldagen firade vi jul hos dem med ägg och skinka till frukost, öl, klappar, räkor, sallad till lunch, vaken pops, cupcakes, musslor, bloody Mary, ostron i mängder, ostron shot och bra musik. Långt ifrån som hemma men kul ändå att fira på deras vis och med Ben, fina killen. Fick så fina presenter av honom, en byxdress, en klänning, berlock till mitt Pandora armband, fint kort och så en skydive, yeeeaw! Så nästa vecka antagligen så ska hon hoppa skydive!! Woooohooo!!
 
På annandagen så tittade vi på cricket, Boxingday som de kallar det så dricker man öl och kollar man på tv, vi åt mer ostron, sov ut länge och sedan åkte vi och hälsade på vänner till familjen, Bens extra mormor och morfar kan man säga, ett äldre par som de bott grannar med som aldrig fick egna barn. Så mysiga! På kvällen så åt vi mängder av räkor, spelade spel och lyssnade på musik. Den 27:e åkte jag och Ben tidigt in till Sydney och hade det mysigt han och jag. Men den dagen får ett eget inlägg. På eftermiddagen när vi var klara åkte vi och mötte upp Bens farbror och farfar innan vi åkte på en stor BBQ, mötte Bens faster och 4 kusiner i vår ålder, så härliga. Hade en riktigt härlig kväll med skratt, bubbel, kaffe och en fin kväll på altanen med prat, skratt och minnen. Hade verkligen en riktigt fin kul och tid i Sydney. Är så glad att jag mött en sån fin kille som alltid överöser mig med kärlek, omtanke och värme. Hela hans familj är verkligen så fin! Tack för att ni gjorde min första Australiensiska jul så bra.
 
Cupcakes i mangder, mmmm. Sa himla goda! 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0