Nyår i Byron Bay

Den 28:e styrde vi bilen vidare hem igen för att jag började jobba 17.00. Mängder av trafik och köer gjorde att jag kom inspringande på jobbet 17.01, haha! Panik men det gick så bra så ändå, haha! Jag gillar ju att vara i tid så jag tyckte ju att jag var otroligt sen. men glada miner på jobbet som alltid. Dagarna efter det så hände det inte så mycket, jag jobbade på kvällarna, Ben och jag hängde på stranden och i stan på dagarna, strosade omkring längs med gatorna och planerade lite över vad som ska hända. Än en del oklarheter med vad som blir vår nästa destination eller vart vi kommer förflytta oss, för något kommer nog hända. Ben får snart nytt jobb och jag måste klura ut vad jag ska göra med mitt visum.

Dagen innan nyår så kom Jess och Matt, även Jason kom hit och vi hängde även med Mick och Tyler, 2 killar som Ben bodde med i Nicaragua. Sjukt kul gäng och bra stämning. Vi hade poolparty på dagen och vid 19.30 så gick jag till jobbet. jobbade till 03.15, sedan satt jag med jobbgänget och tog några öl innan jag mötte upp Ben och gänget på stranden. Det var ett stort strandparty som höll på till soluppgången, efter det så satt alla runt en lägereld och lyssnade på några killar som spelade gitarr och spelade trummor på en låda. Vid 07.30 så gick vi till sängs för att ha firat in ett fint 2014 och sagt hejdå till 2013. Ett minst sagt händelserikt år som har tagit mig till dit jag är idag, fått mig att tro på mig själv igen, njuta av livet och se livet från en helt annan sida, så himla fint! Jag är så tacksam för det, för alla människor jag mött, för Ben, för min familj som finns där för mig och som jag älskar så och så är jag spänd och ivrig på 2014, vart det ska föra mig och vad som kommer hända. Ser på framtiden med fjärilar i magen, med en varm känsla och med en fin kille vid min sida! Bättre kan det inte vara!

Mysigt runt elden den 1 Januari 06.00 
Magiskt fin soluppgång 05.30, GOTT NYTT AR

Dagarna efter så jobbade jag även mer, Ben åkte vidare till jobbet, Tove åkte till salladsfarmen, Jess och Matt åkte hem och jag är nu ensam kvar i Byron. Alla eller nästan alla har lämnat, många har ändrat inriktning, bytt bana och tagit sig någon annanstans. Skönt är det ändå, nu finns det tid att bara njuta av det jag vill, ska ladda ner lite filmer idag någon serie, ta igen missad tid till saker jag vill göra och fixa med. Ska kika på det nu ja, sedan ska jag jobba klockan 17.00. Yeeeahhooo!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0