Det där med att sakna och längta

Så sitter jag här, om 21,5 timme så är jag på flygplatsen och kramar om min fina kille, 18.55 imorgon kväll landar han. Längtar så jag spricker snart tror jag. En ynka liten dag till, sen så. Att man kan sakna någon så mycket men det är det sär, jag känner mig hel med honom, han lyfter upp varje liten del av mig och får mig att känna mig helt fantastiskt, han är så fin! 

Har haft en bra dag på jobbet, morgonpromenad i morse med en åååh så vacker soluppgång och sedan 65 minuter promenad, jobbat och jobbat och kom ut från jobbet med en rejäl vind så löprundan var kall men gick snabbt, börjar få upp bra tempo nu så mina 11 kilometer gick undan, rekord på 59 minuter, bra jobbat av mig. Ska ta och ge mig själv vila när Ben kommer, bara ett pass eller två av träning och låta kroppen reparera sig, har tränat mycket och hårt det senaste men det är ju så lätt att det blir så, speciellt när jag slutar jobbet 17.30 och har inget att göra, träningen är ju tidsfördriv för mig så jag inte känner mig så ensam. Försöker dock blanda rejält med olika pass så jag inte sliter ut mig, pass för kroppen och pass för knoppen, harmoni är det som behövs minsann. 


Myst med te och en proteinbar efter löprundan och innan jag tog mig till gymet för ett välbehövligt Body balance pass, stretcha ut ömma muskler och bara njuta för det passet är som balsam för själen. Njutning till 100%, man blir rörlig och man kommer ner i varv, pefekt på kvällen. Ätit knäckisar med avokado med till kvällsmat och smaskat i lite körsbär, det är säsong för dem nu och de är så goda, köpte några nävar på marknaden, för några dollar så det var ett kap, även hallon och jordgubbar är riktigt goda nu så de senaste dagarna har jag haft bärstund på kvällskvisten, mysigt faktiskt. 


Nu ska jag läsa Amelia och somna gott, bättre än igår natt hoppas jag då jag vaknade av att jag skrek och drömde en mardröm att ett spöke försökte dra av mig mitt täcke, lite rädd att det var på riktigt så hoppas jag sover inatt utan att vakna alls, gillar verkligen inte att sova själv! Men imorgon kommer ju Ben så då blir det bättre :) 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0