Sista helgen i maj:

Helgen som gått:

Har haft en sån fin helg igen. Fredagen startade efter en välgjord löprunda med mys här hemma ett slag, gjorde mig piffig och sedan gick jag och Ben till hamnen igen, till eat Street market. Strosade omkring lite, såg fina grejer, lyssnade på musiken, Ben drack en god öl och sedan köpte vi libanesiska kycklingrullar med god sås i. Fick dock bara i mig halva. Strosade kring lite mera där nere, köpte mig och ben varsin chokladpraliner, mörk mint till honom och jag tog 70% med hallon! mums mums. Ben älskar ju cheesecake så han köpte sig en liten passionfrukts cheesecake och på vägen hem igen så åt vi varsin skopa mövenpick glass. Sån fin kväll verkligen. 



Lördagen så blev det sovmorgon och vid 11 bestämde sig Ben och jag oss för att spendera vår lördag på galoppbanan igen. Så vi klädde upp oss från topp till tå, jag drog på mig högklackat och satte upp håret så fint. Spelade på hästar, drack bubbel och vin och gick plus 40$, heja oss. Var kvinnornas dag på racen så om de brukar vara uppklätt annars var det verkligen extravaganta idag och åååh så mycket folk. Sån härlig dag. På kvällen lagade Ben panerad fisk med sallad som vi mumsade på, sedan såg vi film och jag somnade såklart. 
De andra i huset gick ut men vi fick en härlig avslutning på vår lördag. 





Söndagen blev det film i sängen, te och sedan åkte vi ner en snabbis för att handla vad jag behövde i frukt och grönsaksbädd för veckan på eagle farms marknad. Frukt, grönsaker och så 12 ägg för 11$, jo jag tackar. Hade kycklig sen förra veckan så kycklingsallad ska mätta min mage denna veckan, yammmie. 
Jag fick ett ryck och bakade mer knäckebröd och även en sats med chokladbollar rullades åt alla i huset, mycket uppskattat ska jag meddela, de i huset älskar när jag bakar åt dem, eller Charlotte, hon bakar med massa smarriga saker. 
På eftermiddagen så spelade vi longball nere på Hamiltons klubben, ända till solnedgången. Vid 7.30 så var det också dags att skjutsa Ben och Casey till flyget, inte alls kul, men så kan det vara, de är nu ända borta i Perth och jag är här själv, men egentid är behövligt ibland och ganska mysigt, inte kul att säga hejdå bara. 
På kvällen sent så tog jag en springtur med mycket lätta ben och sedan väntade sängen. 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0