Ella dag 2

Ella är så vackert så det kräver flera inlägg med bilder och förklaringar :) 
Vi startade dagen med en löjligt god frukost, onyttig javisst men vad gör väl det? Fattiga Riddare med banan och honung och Toast på riktigt gott bröd med sylt och lite äggröra på det, mumsigt och oj så mättande. 

Efter frukost och en kanna te så satt vi på balkongen på taket och fixade med bilder, jag läste min bok och så skypade jag med Anna, Anders och tjejerna, åååh så mysigt, fina fina ni :) 
Önskar jag kunde ta och teleportera oss till er, åååh vad jag saknar er allihopa <3 

När klockan närmade sig 15.00 så snörade vi på oss skorna, tog oss och köpte med oss matsäck(Rottis igen) och började vår vandring till en grotta och vidare till ett vattenfall vi såg i bussen på vägen till Ella. Totalt vandrade vi nog närmare 10 kilometer och gick totalt 1390 trappsteg upp och ber från grottan som var en riktigt dålig grotta tyvärr. 
Vi gick på vägen och varje bil och buss tutade och vinkade för att vi, 2 vita människor var ute och gick, barn skrattade och vi gick/sprang om vart annat för vissa ställen var det så smalt att gå och krokigt och galna bilister så löpning blev det minsann med, det var länge sen! 
Längs med vägen möttes vi av magnifik utsikt, miljö och ett åååh så vackert landskap! 













Äntligen framme så möttes vi av ett fantastiskt fint vattenfall, och en liten sjö fanns det med så Ben hoppade i och badade. 



Medans Ben badade med 4 lokala så kom det 20-25 munkar i olika åldrar, de flesta barn och badade med och lekte i vattnet och var mycket glada, så härligt att se. De tvättade sig och sina kläder innan de gick till templet för att be som en berättade för Ben. De lokala vid vattenfallet ville allihop ta kort med oss och poserade glatt med oss. 



Efter alla badat och vi begav oss upp igen så hade säkert 30-40 ungdomar kommit och smyg tog kort på mig och Ben. En vågade fråga om de fick ta kort med mig och när jag sa ja så sprang allihop fram om vart annat och ville ta kort med oss hela tiden. Så efter säkert 25 kort så skakade de hand och tackade oss innan vi skulle ta bussen upp. Medans vi väntade på bussen började ungdomarna sjunga och dansa längre bort vilket vi ville se. Vi närmade oss och filmade och Ben hoppade in och började dansa med dem, de blev så glada och sprang och hämtade mig med som filmade på avstånd och tillsammans dansade vi och skrattade. Så fantastiskt. De var åååh så glada över att vi var med dem, fantastisk upplevelse. 
Vi tog bussen hem och efter dusch och fix med bilder tig vi oss ner till byn igen för middag, dock var vi inte jättehungriga så vår middag blev dessert. Cheesecake och en Mörk chokladmousse med smak av Rom mättade våra magar och vårtsockerbehov innan vi gick till sängs, vilken dag :) 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0