Lördag i Karratha

Det är en ganska avkopplad tjej som sitter här med en kopp svenskt presskaffe såhär på lördagsmorgonen. 2 ägg är kokta, yoghurten står med Chiafrön i kylen och väntar på att bli uppäten och jag har klänningen redo för en dag på jobbet. 
Har avslutat en timmas löpning som var den jobbigaste i mitt liv tror jag, jobbigare än gbgvarvet, herregud. 33 grader redan 06.00 och så hög luftfuktighet. Pust, får nog bli inomhuslöpning ett tag framöver för det var fruktansvärt imorse. 

Har landat lite här nu, livet känns lite mer hoppfullt än när jag kom, har inte gråtit sen i torsdags och jag har lyckats sova en natt utan mardrömmar eller för många timmar vaken, en bra natt helt enkelt. Har ett bra mål framför mig, en känsla att jag fixar det här och kommer klara det bra, vill man så går det. Har redan kikat på flygbiljetter hem över midsommar och tänker stanna i 3 veckor över min födelsedag, vem möter mig på flygplatsen denna gången och tjejer?! Stor 25-års fest?? Några veckor i vackra sommarsverige! 

Ska snart fixa mig, pudra näsan och sedan kila iväg till jobbet, ska köra ben på gymmet ikväll och sedan kommer Craig och Bens kompis från Sydney Lee över på lite grillat kött och sallad ikväll. Lee är från Sydafrika och 50 år typ, väldigt trevlig! Blir nog en fin lördag. Kram på er :) 

I torsdags regnade det här?! Första gången på 5 månader jag ser regn här i Australien :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0